برگزیده ها
آبرسانی به 642 روستای لرستان در 4 سال گذشته/ شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی لرستان به 83 درصد رسید

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از آبرسانی به 642 روستای در دولت تدبیر و امید در حد فاصل سال‌های 92 تا 95 خبر داد.

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از آبرسانی به 642 روستای در دولت تدبیر و امید در حد فاصل سال‌های 92 تا 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا، "علیرضا کاکاوند" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان این مطلب گفت: این در حالی است که در سال‌های 88 تا 91 تنها 406 روستای استان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 255 هزار و 819 نفر از جمعیت روستایی لرستان از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

کاکاوند اضافه کرد: این میزان آبرسانی روستایی در سال‌های یاد شده نسبت به دوره چهار ساله 88 تا 92 از 58 درصد رشد برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: میزان اعتبار مصوب در دولت تدبیر و امید دو هزار و 352 میلیارد و 851 میلیون ریال بوده که این میزان اعتبار مصوب نسبت به دوره چهار ساله قبل از 240 درصد افزایش برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به اینکه این شرکت در سال‌های 95-94 با اعتباری بالغ بر 366 میلیارد و یکصد میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی، 184 پروژه اجرایی را در قالب 29 مجتمع آبرسانی و 19 تک روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دست اجرا داشته است افزود: تاکنون 32 پروژه با 135 روستای آن افتتاح و به بهره برداری رسیده و 49 روستا با پیشرفت فیزیکی متوسط 70 درصد در پایان سال مالی 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل از 92 افزایش رشد شاخص بهره مندی به میزان 9 دهم درصد در سال بوده که از سال 92 تاکنون این رشد به 1.4 درصد در سال ارتقا پیدا کرده و در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی لرستان 83.2 درصد بوده که 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

او با اشاره به روستاهای فاقد آب در لرستان اظهار داشت: در سال 92 بیش از 145 روستای لرستان به‌وسیله تانکر آبرسانی می‌شده که با اقدامات انجام شده در سال 95 تنها 14 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

علیرضا کاکاوند با بیان این مطلب که در دولت تدبیر و امید بیش از 20 هزار انشعاب غیر مجاز قطع شده و درآمد این شرکت نیز سه برابر شده است خاطر نشان کرد: بانصب تابلوهای سافت استارتر ومهندسی مجدد چاه‌ها و نصب تله متری وخازن وتنظیم ساعت کارکرد پمپ‌ها در ساعات خارج از اوج بار میزان 114 میلیون کیلووات ساعت طی سه سال گذشته در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: دستگاه احیای چاه درقالب طرح تحقیقاتی با هزینه یک چهارم مشابه خارجی نیز ساخته شده است.

کاکاوند ادامه داد: با افزایش مشارکت‌های مردمی وتشکل خیرین آبرسان روستایی، تابه حال حدود 8 میلیارد ریال جهت آبرسانی به 9 روستا درشهرستان های بروجرد و دلفان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع خیرین آبرسان روستایی در سال 93 اظهار داشت: احداث 4 پروژه توسط خیرین آبرسان با اعتبار 500 میلیون ریال و 6 پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اعتبار 7 میلیارد ریال از دستاوردهای خیرین آبرسان روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان یادآور شد: کسب افتخارات و مقام‌های متعدد توسط مجموعه همکاران از جمله ثبت 5 اختراع وکسب دو مدال طلای جهانی اختراعات، کسب رتبه برتر عملکرد، کسب مقام اول آموزش، کسب رتبه برتر فناوری، کسب رتبه برتر امورفرهنگی، کسب رتبه برترجشنواره فاوا ازجمله دستاوردهای پرسنل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان است.

 

روستایی لرستان آبرسانی روستای میزان سال‌های مدیرعامل آبرسان اعتبار میلیارد کاکاوند پروژه خیرین تدبیر فاضلاب میلیون برخوردار اشاره افزایش اظهار ادامه دستاوردهای روستا هزینه تانکر اضافه علیرضا بهره‌مندی گذشته استان شده‌اند تاکنون تصریح برداری