برگزیده ها
وزیر بهداشت وارد ژنو شد/ ایران طرح تحول سلامت را به عنوان تجربه موفق خود به دیگر کشور‌ها معرفی خواهد کرد

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان برای شرکت در هفتادمین مجمع جهانی بهداشت صبح امروز وارد ژنو شد.

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،  سید حسن هاشمی پس از ورود به ژنو در رابطه با اهداف این سفر اظهار داشت: هر سال مجمع جهانی بهداشت در این ایام برگزار می‌شود و امسال نیز هفتادمین گردهمایی سراسری وزرا و کارشناسان بهداشت دنیا در ژنو برگزار می‌شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی است که سابقه همکاری طولانی مدتی در سطح منطقه و بین المللی دارد.
هاشمی گفت: در این مجمع، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی برای ۵ سال آینده انتخاب می‌شود و خط مشی و رویکرد وی در ارتقای سطح بهداشت عمومی در جهان، موثر خواهد بود.
وزیر بهداشت یادآور شد: در بخشی از هفتادمین مجمع بهداشت جهانی، مدیریت بخش توسعه پایدار بر عهده ایران است که فصل سوم توسعه پایدار، به سلامت اختصاص یافته و کشورهای مختلف، تجارب خود را در حوزه سلامت را به اشتراک می‌گذارند.
 هاشمی گفت: ایران نیز طرح تحول سلامت را به عنوان بخشی از تجربیات موفق خود در این مجمع به اشتراک خواهد گذشت.
وزیر بهداشت کشورمان به سخنرانی خود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای غیرمتعهد، اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر، ملاقاتهایی با وزرای بهداشت کشورهای مختلف خواهیم داشت که این دیدار‌ها به ارتقای روابط دو جانبه و چندجانبه بین المللی ایران با سایر کشورهای دنیا و استفاده بیشتر از تجارب و دانش کمک می‌کند.
گفتنی است مجمع جهانی بهداشت با حضور ۱۹۴ کشور عضو سازمان بهداشت جهانی از اول تا دهم خرداد به میزبانی ژنو برگزار می‌شود و وزیر بهداشت کشورمان به همراه هیاتی بلند پایه از جمهوری اسلامی ایران در این مجمع سالانه شرکت کرده اند. 
بهداشت جهانی کشورهای سلامت جمهوری یادآور اسلامی برگزار عنوان مختلف تجارب اشتراک پایدار کشورمان عمومی هاشمی المللی ارتقای هفتادمین توسعه