برگزیده ها
مردم مازندران نشان دادند حامی تمام قد عقلانیت و آرامش هستند

اختصاصی مازندمجلس: سهم دولت و حامیانش از مشارکت حدودا 90 درصدی مردم مازندران 1میلیون و 256 هزار و 362 رای به دکتر روحانی بود که نسبت به سال 1392 به میزان 148 هزار و 868 رای افزایش داشت.رای معنادار دولت در استان مازندران عوامل مختلفی دارد اما مردم شمال کشور بار دیگر نشان دادند حامی تمام قد عقلانیت و آرامش هستند

اختصاصی مازندمجلس: سجاد حیاتبخش*- جمعه ی گذشته مردم امیدشان را تمدید کردند و با نزدیک 24 میلیون رای مجددا به تدبیر دولت روحانی اعتماد کردند. در این بین سهم دولت و حامیانش از مشارکت حدودا 90 درصدی مردم مازندران 1میلیون و 256 هزار و 362 رای به دکتر روحانی بود که نسبت به سال 1392 به میزان 148 هزار و 868 رای افزایش داشت.رای معنادار دولت در استان مازندران عوامل مختلفی دارد که خود تحلیلی جدا میطلبد اما به همین میزان بسنده کنم که مردم شمال کشور بار دیگر نشان دادند حامی تمام قد عقلانیت و آرامش هستند.

با انتخاب مجدد دولت اعتدال فرصت مناسبی برای همگرایی گفتمان های سیاسی و ترویج گفتگو در فضای عمومی جامعه ایجاد شده است.فضای گفتگوهای شب های انتخابات به ما نشان داد فقدان دیالوگ در جامعه کاملا مشخص است. انتظار میرود جناح های سیاسی از فرصت بدست آمده برای حل و فصل مشکلات ملی استفاده کنند.

دولت اول روحانی آشفتگی را مهار و شرایط کشور را در عرصه های مختلف به حالت نرمال نزدیک کرد،دولت دوم او اما از نرمالیزاسیون به شرایط مطلوب تری عبور خواهد کرد.انتخاب مجدد روحانی برآیند جامعه و صدای مردم است که ضمن احترام به نظر مخالفان و اقلیت باید در عرصه ی اجرایی ظهور و بروز داشته باشد.

دولت باید قدردان مردمی باشد که با وجود همه ی تنگناها باز هم به امید دل بستند، با وجود سختی در معیشت به وعده های نجومی نه گفتند. دولت باید قدردان تمامی فعالان فضای مجازی باشد که هر کدام یک سفیر امید و یک ستاد سیار انتخاباتی بودند.

از دولت روحانی انتظار داریم ضمن ادامه ی روندهای مثبت موجود به بهبود هرچه بیشتر کابینه ی دوم اهتمام ورزد. بی شک حضور جوانان و بانوان در دولت کمک قابل توجهی در راه اهداف دولت خواهد کرد.

در آخر ضمن قدردانی از تک تک فعالین ستادی و همراهان نازنین باید بگویم از دموکراسی فقط به انتخابات اکتفا نکنیم،حالا که مجلس و دولت رنگ امید گرفته اند مطالباتمان را مطرح و پیگیری کنیم و به دنبال تعمیق دموکراسی در عرصه های عمومی کشور باشیم.


* رییس ستاد جوانان دکتر روحانی شهرستان رامسر