برگزیده ها
دومین انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان امروز( دوشنبه) با برگزاری دومین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس خود را شناخت.

مازندمجلس: «فرهاد دلق پوش» رئیس هیات نظارت بر انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور عصر امروز در همین زمینه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، این انجمن از سال 1390 تشکیل و فعال شد.
به گفته این مسئول، اعضای انجمن پس از چهار سال فعالیت بر اساس ماده 14 اساسنامه به دلیل تامین نشدن ضوابط قانونی عزل شده یا استعفا داده بودند و انجمن عملا منحل شده بود و به صورت سرپرستی اداره می شد.
وی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات موجود، انجام فراخوان، ثبت نام و تعیین صلاحیت افراد و در نهایت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و برگزاری انتخابات در روز جاری، اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن انتخاب شدند.
دلق پوش تصریح کرد: به این ترتیب آقایان «عباس نوروز زاده»، «مهدی نجف پور»، «حسین ابراهیمی»، «علی رضایی» و «رامین جعفری» به عنوان اعضای هیات مدیره و «علیرضا ذوالفقاری» به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک و با برگزاری انتخابات داخلی، رییس، نائب رئیس و خزانه دار انجمن تعیین خواهند شد.
به گزارش ایرنا، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در چارچوب قانون حمایت و اساسنامه و همچنین آیین نامه های اجرایی با هدف استیفای حقوق مصرف کنندگان اهداف ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان و تثبیت و تعمیق آن در بین گروه های مختلف جامعه بویژه تبیین وظایف و تکالیف همه عرضه کنندگان، پیگیری استیفای حقوق مصرف کنندگان و شناسایی و جلوگیری از ایجاد هر گونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات -که سبب کاهش عرضه، پایین آمدن کیفیت یا افزایش قیمت شود- فعالیت می کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **1561** خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشاردهنده: مژگان توانا

کنندگان انجمن حمایت انتخابات اعضای اساسنامه قانون ایرنا عنوان بازرس استیفای ایجاد مدیره اقتصادی تشکیل همچنین اجرایی قانونی فعالیت تعیین برگزاری