برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رئیس جمهور در آخرین بخش نشست خبری امروزش گفت: از اتهاماتی که در مناظره‎ها به من زدند نزد خدا و مردم شکایت کردم. مردم با رایشان جوابشان را دادند و قصد ندارم شکایت قضایی کنم.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين او در بخشي از اين مراسم ازاينکه همه در انتخابات 96 با موسيقي صلح کردند، ياد کرد و به شوخي گفت: ما البتهموسيقي سطح پايين را نمي پسنديم. اما برخي گفتند که آن هم خوب است ولي حالا به هرحال... (خنده).

در ادامه سوالات خبرنگاران و پاسخ‏هاي رئيسجمهور را بخوانيد:

خبرگزاري آبفا: شما اهميت زيادي به روابط ايرانو آذربايجان مي‎داديد، در چهار سال آينده چه برنامه اي براي اين منظور داريد؟

روحاني: آذربايجان همسايه خوب ما است و ما روابطخوبي با هم داشتيم. در دولت يازدهم هم ملاقات و هم فکري خوبي با آقاي الهام علي افداشتيم و برنامه هاي دوجانبه و سه جانبه با روسيه در باکو داشتيم که اجلاس بعدي آندر تهران خواهد بود. در زمينه حمل و نقل هم طرح بسيار مهمي داريم که راه آهن ما ازآستارا و گرجستان به اروپا برسد. بخشي از سرمايه گذاري بر عهده ماست و بخشي هم باآذربايجان است. روابط ما با آذربايجان حتما راهبردي خواهد بود.

روزنامه آرمان: در مناظره‎هاي انتخاباتي شاهدبداخلاقي برخي نامزدها بوديم. شما قائل به پيگرد قضايي آنها هستيد يا در دولت آشتيملي اين اتهام زني‎ها به فراموشي سپرده مي شود؟

در مناظره ها مطالبي مطرح شده و مي شود و مطالبينسبت به من عنوان شد که همانجا گفتم تهمت است. مردم هم قضاوت کردند. بهترين قاضيبعد از خدا مردم هستند و سومي قوه قضاييه است. شکايت من يک بار به خدا رفته و يکبار به مردم. قوه قضاييه هم که ...(خنده روحاني و حضار) من پيگيري قضايي نمي کنم.

روزنامه صبا: با توجه به حمايت هنرمندان از شماو ورود مساله موسيقي به انتخابات اين دوره آيا وزيري از بدنه جامعه هنرمندانانتخاب مي کنيد؟

يکي از آثار انتخابات 96 اين بود که همه باموسيقي صلح کردند. ما البته موسيقي سطح پايين را نمي پسنديم. برخي گفتن آن هم خوباست ولي حالا به هر حال... (خنده). موسيقي و هنر براي مردم فرهنگ دوست ما مهم استو حتما دولت دوازدهم حمايت بيشتري از اصحاب فرهنگ خواهد کرد. در دولت يازدهم همسينما و موسيقي فضاي بهتري پيدا کرد. در دولت دوازدهم هم همين مسير را ادامه ميدهيم. از حمايت اصحاب هنر و مشارکتشان در انتخابات  متشکرم.

خبرگزاري موج: برنامه شما در دولت دوازدهم برايزنان چيست؟

در دولت يازدهم براي اشتغال جوانان و ايجاد فرصتبراي زنان تلاش هايي شد. خانم ها در اين 40 سال بسياري از فضاهاي لازم را تصرفکرده اند و در حوزه اجتماعي و سياسي و علمي حضور پررنگ زنان را شاهديم. قبل ازدولت يازدهم خانم ها مشاغلي را از دست دادند و 860 هزار شغل از دستشان رفت و بيکارشدند اما در دولت يازدهم 750 هزار شغل براي زنان ايجاد شد. اين وظيفه شرعي ما برايخانم ها بود و ما نخواستيم آنها را محروم کنيم. حتي سفير زن و بخشدارو معاون رئيسجمهور خانم برگزيديم. اين راه را ادامه مي دهيم. اين تفکر که مرد بالاتر از زن استو کار را بهتر از زن مي تواند انجام دهد را قبول نداريم. البته خلقت ويژگي هايي رابراي زنان و مردان قرار داده اما مقام زنان از مردان کمتر نيست. اما حبس زنان باقوانين شرعي و قانوني سازگار نيست.

خبرگزاري سانا (سوريه): برنامه شما براي حلمساله تروريسم بين المللي در سوريه چيست؟

از ابتداي دولت يازدهم اعلام کرديم که راه حلسوريه راه نظامي نيست، بلکه سياسي است. در اين زمينه قدم هاي خوبي برداشتيم. خوشحاليمکه با سوريه و ترکه داريم تلاش مي کنيم. اميدوارم با ايجاد آرامش در سوريه مردماين کشور در صلح و آرامش زندگي کنند.

روزنامه جمهوري اسلامي: درباره رفع تحريم هايفراهسته اي در ايام انتخاباتي صحبت کرديد. بخشي از تحريم هاي بانکي ما از سويآمريکايي هاست. چه برنامه اي در اين رابطه داريد؟

اولا اگر طرف مقابل نخواهد برجام را اجرا کند وآن را نقض کند و تخلف کند ما حتما به آن پاسخ مي دهيم و معلوم است که چه کار ميخواهيم بکنيم. البته ما آغاز کننده نقض برجام نخواهيم بود اما هيچ اقدامي از جانبطرف مقابل را هم بي جواب نمي گذاريم. آمريکايي ها هم علي رغم شعارهايشان تحريم هايهسته اي را لغو کردند.  البته ما هنوزمشکلاتي داشته وداريم و در حال حل آن هستيم. برخي مسائل به روال مطلوب ما برنگشته.نسبت به بقيه تحريم ها ما هرچه که خواست و دستور رهبر باشد، انجام مي دهيم.

روزنامه الوفاق: برنامه دولت دوازدهم براي گسترشروابط با کشورهاي همسايه و عربي چيست؟

خواست ما توسعه روابط است. دلمان مي خواهد بحرينهم به افکار عمومي کشورش احترام بگذارد و امنيت به آنجا هم برگردد. روابط عمان وکويت با ما خوب است و از بقيه کشورها هم مي خواهيم همين راه را در پيش بگيرند. امسالعربستان هم قدم خوبي براي حل مساله حج برداشت که مي تواند مشکلات را به تدريج حلکند. اميدواريم با دنياي اسلام روابط نزديکري داشته باشيم چون اين روابط به نفعآنان و کل کشورهاي منطقه خواهد بود. منطقه بدون ايران به ثبات و امنيت کامل نميرسد.

2727

يازدهم برنامه روابط موسيقي روزنامه دوازدهم تحريم سوريه ايجاد انتخابات آذربايجان البته خبرگزاري چيست؟ حمايت ادامه تواند اصحاب سياسي مقابل امنيت منطقه کشورهاي خواست آرامش برجام مردان قضايي داريد؟ روحاني رئيسجمهور پسنديم اتهام پايين همسايه داشتيم قضاييه مساله دستور انتخاباتي زمينه داريم فرهنگ