برگزیده ها

مازندمجلس: حسین راغفر،‌کارشناس اقتصادی بر این عقیده است مردم زمانی که دولت روحانی را برای بار دوم انتخاب کردند به دستاوردهای صرفا اقتصادی دولت توجه آنچنانی نداشتند و برایشان آرامش و امتیت اجتماعی و سیاسی در اولویت بود

مازندمجلس: حسین راغفر، فعال و کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با نامه نیوز؛ با اشاره به انتخابات اخیر و "نه" مردم به وعده انتخاباتی سه برابر شدن یارانه، گفت: مردم تجربه دولت‌های نهم و دهم را دارند و تشنج‌ها  و مشکلات آن زمان را فراموش نکرده‌اند. آقای روحانی همواره بر این موضوع تاکید داشتند که در این 4 سال کاری که انجام دادیم این بود که یک آرامش روانی برای مردم فراهم کردیم .  
 
راغفر با بیان اینکه در دولت یازدهم تنش‌های ایران در روابط با سایر کشورها به شدت کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مردم در دولت‌های نهم و دهم تنش و  اضطراب‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری را تجربه کرده بودند. پاسخ مردم در روز جمعه و انتخاب حسن روحانی، نه به معنای تایید سیاست‌های اقتصادی دولت، بلکه به معنای پاشنه آشیل دولت یازدهم بود که در مناظرات تلویزیونی نیز کاملا مشهود بود.
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رقبای آقای روحانی سعی داشتند از نقطه ضعف دولت سو استفاده کنند،گفت: مردم به شعارهای که صرفا اقتصادی بود اشتیاق چندانی نشان ندادند و آرامش روانی، اجتماعی و سیاسی را بر وعده‌های اقتصادی ترجیح دادند. مردم نشان دادند که می‌دانند کدام از وعده‌های داده شده تحقق پذیر است و طبیعتا آرامش داخلی و بین المللی برای آن‌ها دارای اهمیت ویژه ای است.
 
راغفر تصریح کرد: جامعه ای که ظرفیت نقد و نقدپذیری در آن وجود داشته باشد و یک آرامش فرهنگی و روانی بر فضا حاکم باشد، همان آرامش و خواسته‌ای بود که در دولت یازدهم فراهم شد. نقطه ضعف‌های دولت روحانی باعث نشد که مردم فقط با جهت‌گیری‌های اقتصادی به دستاوردهای دولت یازدهم نگاه کنند.
 
حسین راغفر، با بیان اینکه سایر دستاوردهای دولت از جمله گسترش ارتباطات بین‌المللی ،امنیت و آرامش سیاسی و اجتماعی برای مردم نسبت به مسائل اقتصادی دارای اولویت است، خاطرنشان کرد: آنچه که دولت یازدهم عملا تاکنون دنبال کرد تاکید بر حفظ منافع گروهای قدرت و سیاست‌های اقتصادی نیز عمدتا حمایت از گروه‌های نخبه اقتصادی بود. به نظرم دولت نیازمند یک تغییر جهت جدی است و باید سیاست‌های اقتصادی در جهت حفظ منافع عموم مردم به ویژه طبقات پایین و محروم معطوف باشد.
 
این فعال اقتصادی ادامه داد: دولت دوازدهم نباید به گونه‌ای عمل کند که بخواهد بهانه‌ ساز باشد و دولت سیزدهم را تحویل گروه‌های محافظه کار بدهد. از این جهت باید توجه داشت که دولت دوازدهم باید یک نگاه حداقلی به انتخابات آینده را در بسته سیاست اقتصادی خود حتما لحاظ کند.
اقتصادی آرامش یازدهم روحانی اجتماعی سیاسی روانی راغفر سیاست‌های اینکه معنای خاطرنشان حسین راغفر فراهم وعده‌های دستاوردهای منافع دارای دوازدهم دادند گروه‌های دولت‌های ندادند امنیت اشتیاق رقبای یارانه شعارهای کارشناس مسائل برابر تاکید تجربه انتخابات اشاره داشتند