برگزیده ها
افزایش رقابت‌ و جذابیت در فضای منطقه با بازطراحی مسیرهای هوایی/ آسمان ایران ایمن‌تر شد

مازندمجلس: دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران با تأکید بر اینکه بازطراحی مسیرهای هوایی موجب ارتقاء ایمنی پرواز در آسمان کشور شده است، گفت: ایجاد مسیرهای هوایی جدید دو فاکتور ایمنی و اقتصاد پرواز را به دنبال خواهد داشت.

مازندمجلس:امیرحسین رحیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه بازطراحی مسیرهای هوایی شرایط ارتقاء ایمنی آسمان ایران را فراهم می‌کند، اظهار داشت: ‌ایجاد مسیرهای هوایی جدید دو فاکتور ایمنی و اقتصاد پرواز را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به بازطراحی مسیرهای هوایی جدید، عنوان کرد: مهم‌ترین هدف صنعت هوانوردی در جهان «ایمنی» است در همین راستا بازطراحی مسیرهای هوایی جدید موجب ارتقاء ایمنی در فضای آسمان ایران خواهد شد.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران ادامه داد: یکی از هزینه جاری در شرکت‌‌های هواپیمایی، هزینه تأمین سوخت است، به همین جهت همه تلاش شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت مسایل ایمنی، کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش هزینه‌است.

رحیمی بیان کرد: همه ‌شرکت‌های هواپیمایی مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که به لحاظ اقتصادی مصرف سوخت کمتری‌ داشته باشند، با توجه به اینکه در گذشته برخی از مناطق ممنوعه اجازه نمی‌داد مسیرهای مستقیم را بر فراز کشور ایجاد کنیم مسافت پروازی و طول مسیر برای پروازها افزایش چشم‌گیری داشت اما خوشبختانه با تعاملی که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بخش نظامی و شورای امنیت ملی داشت، توانست مسیرهای هوایی کشور را بازطراحی و مسیرهای مستقیم جدید را ایجاد کند.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران می‌گوید: به تازگی کشور عراق با کاهش قیمت عوارض هوایی و ایجاد مسیرهای پروازی جدید جهت افزایش رقابت و افزایش جذابیت، آسمان خود را طراحی کرد تا بتواند پروازهای بیشتری را جذب کند، به همین علت این نیاز در کشور ما نیز احساس می‌شد که با ایجاد راه‌های هوایی جدید و بازطراحی مسیرهای هوایی ما هم بتوانیم از موقعیت ویژه ایران استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: بازطراحی مسیرهای هوایی در ایران با توجه به صرفه اقتصادی که دارد موجب جذابیت و رقابت‌پذیری خواهد شد؛ همانطور که همه متخصصان و کارشناسان صنعت هوانوردی به آن واقف هستند، ایمنی و اقتصاد پرواز در صنعت هوانوردی در جهان حرف اول را می‌زند بنابراین ایجاد مسیرهای هوایی جدید این دو فاکتور مهم را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس حمل و نقل هوایی اظهار داشت: در بازطراحی مسیرهای فضای آسمان ایران مسیرهای پروازی موازی طراحی شد که ضریب ایمنی در کشور را افزایش خواهد داد و این عامل مهمی برای جذب و افزایش پروازها خارجی است.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی یکی از عوامل مهم جذابیت فضای آسمان ایران خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به ایجاد مسیرهای هوایی جدید، خلبان‌ها به راحتی می‌توانند با اخذ مجوز از مرکز کنترل پرواز ایران کاهش و یا افزایش ارتفاع بدون هیچ محدودیتی را داشته باشند.

مسیرهای هوایی بازطراحی ایمنی افزایش پرواز ایجاد آسمان جذابیت هوانوردی متخصصین مراقبت جامعه دبیرکل پروازی اینکه اقتصادی اظهار هواپیمایی باشند طراحی پروازها مستقیم اقتصاد ارتقاء رحیمی فاکتور کارشناس دنبال هزینه