برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ایالات متحده آمریکا گفت که احساس نگرانی مشترک از ایران، اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی را به هم نزدیک می‌کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز دوشنبه  پس از ورود به اسرائیل این مطلب را گفت.

وی پس از سفر دو روزه به عربستان سعودی  از شهر ریاض وارد تل آویو اسرائیل شد. این نخستین پرواز از مبدأ عربستان سعودی به اسرائیل است.

ترامپ همچنین از ایران خواست تا کمک‌های مالی و نظامی‌اش به طرف هایی که او آنها را "تروریست‌ها و گروه‌های شبه نظامی" خواند فورا متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که رهبران بسیاری از کشورهای اسلامی که در عربستان سعودی با آنها دیدار داشت از افزایش نفوذ ایران و قدرت مالی آن در منطقه ابراز نگرانی کردند.

دونالد ترامپ پیش از دیدار با مقامات اسرائیل گفت که به هیچ وجه به ایران اجازه ساخت سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

وی همچنین پس از دیدار با "رئوفین ریفلین" رئیس جمهور اسرائیل گفت: اقدامات ایران موجب نزدیکی بخش‎‌های بزرگی از خاورمیانه به اسرائیل شد.

وی همچنین در دیدار به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به افزایش نقش ایران در سوریه، یمن و عراق با حمایت از " نیروهای شیعه و ارسال نیروی نظامی" به آنها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون فرصت همکاری بین کشورهای خاورمیانه ایجاد شده است اظهار کرد: این فرصت‌ها شامل افزایش شکوفایی، راندن خطر تروریسم و مقابله با خطر نظام ایران می‌شود که تهدیدی برای منطقه است و خشونت و رنج‌های زیادی را موجب می‌شود.

نتانیاهو نیز در این دیدار گفت: می‌خواهم بدانید که تا چه اندازه قدردان تغییر سیاست آمریکا در برابر ایران هستیم.

ترامپ درباره صلح میان اسرائیل و فلسطینیان متعهد به انجام اقدامات لازم و ضروری در این راستا شد و این مسئله را "معامله بزرگ" خواند اما وی به راه‌ها و شیوه‌های رسیدن به این امر اشاره‌ای نکرد.

وی قرار است پس از دیدار با مقامات اسرائیل به رام الله فلسطین سفر کند و با "محمود عباس" رئیس دولت فلسطین دیدار و گفتگو کند.
اسرائیل دیدار ترامپ آمریکا عربستان همچنین افزایش جمهور نتانیاهو کشورهای بسیاری نگرانی منطقه مقامات فلسطین خاورمیانه اقدامات اظهار نظامی هستیم برابر تغییر دونالد قدردان سیاست سعودی خواند