برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم می‌تواند از افراد کارآمد طرف مقابل و رقیب هم استفاده کند که اگر این کار شود خیلی خوب است.

مازندمجلس: علی مطهری، در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران درباره اینکه موضوع ممنوع‌التصویری خاتمی آیا در دولت جدید ختم به خیر می‌شود؟ گفت: قاعدتاً با توجه به پشتوانه مردمی که امروز آقای روحانی دارند و همچنین با توجه به خواست مردم که در اکثر اجتماعات انتخاباتی هم این مسأله را مطرح کرده‌اند هم در رابطه با ممنوع‌التصویری و هم حصر خانگی به نظر می‌رسد الان فرصت خوبی است در آینده این مشکل حل شود.
 
نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت می‌تواند از رقبای انتخاباتی خود هم استفاده کند یا خیر؟ گفت: به نظرم اگر این کار شود خیلی خوب است که در دولت دوازدهم افراد کارآمد و مبرز طرف مقابل استفاده شود. همانطور که عرض کرده‌ام به هر حال آقای قالیباف مدیر اجرایی قوی است که می‌توان از او استفاده کرد، البته از دیگر نیروهای کارآمد اصولگرا نیز می‌توان استفاده کرد.
 
وی همچنین بیان کرد: این روشی که در کشور رایج شده و هر دولتی که روی کار می‌آید نیروهای طرف مقابل را کنار می‌گذارد به نظرم روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین مطلب است که آنها در قدرت شریک نیستند و شروع می‌کنند به مخالفت کردن. اگر ما از نیروهای خوب طرف مقابل استفاده کنیم نوعی همدلی در کشور ایجاد می‌شود و اصلاح امور نیز بهتر و سریع‌تر صورت می گیرد.
 
مطهری درباره اینکه آیا فکر می کنید رقبا از این موضوع استقبال کنند یا خیر گفت: خیلی امیدوار نیستم که به این پیشنهاد عمل کنند اما تا حدودی باید روی این مسأله تأکید و توجه کنند.
 
نایب رئیس مجلس همچنین در ارزیابی خود از سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بیشتر تجاری بوده زیرا آنها نگاه تجاری به مسائل جهان دارند و بیشتر می‌خواستند که از پول عربستان استفاده کنند و دشمنی خیالی و موهوم به نام ایران برای آنها درست کرده‌اند و به بهانه خرید اسلحه پول‌هایشان را می‌گیرند.
 
وی افزود: می‌دانند که مرکز تروریسم عربستان است و با حمایت آنها این موضوع در دنیا رشد کرده به هر حال دارند سر عرب‌ها را کلاه می‌گذارند و آنها باید هوشیار باشند فریب نخورند. البته ایران باید رابطه‌اش را با عرب‌ها بهتر کند تا اینها از ترس ایران به دامن اسرائیل و آمریکا نیفتند. متأسفانه اینها ترسی از ایران دارند که باید اصلاح کنیم.
استفاده دارند نیروهای عربستان موضوع مقابل اینکه همچنین کارآمد روحانی ترامپ اصلاح بیشتر تجاری اینها عرب‌ها البته دوازدهم مطهری ممنوع‌التصویری امروز انتخاباتی مسأله درباره کرده‌اند می‌توان