برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رییس مرکز تحقیقات ایدز گفت: آموزش و پرورش موثرترین سازمانی است که می‌تواند به دانش‌آموز درباره موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی آگاهی بخشد و قدرت "نه" گفتن را به وی یاد بدهد.

مازندمجلس: آموزش و پرورش قدرت به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مینو محرز در رابطه با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اثرات آن در اجتماع گفت: این رویکرد سیاست بسیار خوبی است و در جلسات کاهش آسیب، بسیار به آن توجه می‌شود.
وی افزود: کمک گرفتن از مردم برای آگاهی دادن به افراد بسیار خوب است و باید در جهت درمان معتادان و ایجاد انگیزه در آنان تلاش بیشتری کرد تا آنان هم به جامعه بازگردند، از این جهت فرهنگ اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که با هدف آگاهی‌بخشی به آحاد مردم در جامعه شکل گرفت، کمک شایانی در این راه خواهد کرد.
رییس مرکز تحقیقات ایدز تصریح کرد: به عنوان مثال ما خودمان باشگاه یاران مثبت را داریم این افراد به دوستانشون برای ترک کردن مواد مخدر و ماندن روی ترک کمک می‌کنند؛ بنابراین اگر از خود مردم برای این امر کمک گرفته شود خیلی موثر خواهد بود.
وی؛ در پاسخ به این سوال که نحوه آگاهی‌بخشی‌ها و اطلاع رسانی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر کافی است یا خیر و اینکه اطلاع رسانی از کجا باید آغاز شود، افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن در این حوزه در کشور بهتر شده، ولی کافی نیست اولین و مهمترین بخش و موثرترین حوزه آموزش و پرورش است و بعد از آن هم رسانه‌ها. این دو باید بیشتر به بخش آموزش و آگاهی جامعه کمک کنند، متاسفانه وقتی این دو بخش سکوت کنند کار سخت‌تر می‌شود، چرا که مهمترین سازمان‌ها برای آگاهی‌بخشی خانواده‌ها، آموزش و پرورش و اثرگذارترین بخش هم، رسانه‌های دیداری تلویزیون می‌باشند.
محرز در پایان بیان داشت: معتقدم آموزش و پرورش موثرترین سازمانی است که می‌تواند به دانش‌آموز درباره موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی آگاهی دهد و قدرت "نه" گفتن را به وی یاد بدهد و باید روی این مقوله بیشتر کار شود و فرهنگ سازی کرد، از طرفی تلویزیون نیز با ساخت برنامه‌های آموزشی در این حیطه کمک شایانی به خانواده‌ها خواهد کرد.
آموزش جامعه پرورش آگاهی مبارزه بسیار اجتماعی موثرترین مهمترین بیشتر تلویزیون خانواده‌ها اطلاع افراد رویکرد افزود فرهنگ آگاهی‌بخشی شایانی