برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت کشورمان بهره مندی از سیستم بهداشت مناسب را راهبردی ملی برای ایجاد ثبات در کشور‌ها عنوان کرد و گفت: در دنیای نامشخصی زندگی می‌کنیم که پر از تهدیدهای طبیعی و ساخته بشر است، از این رو بهره مندی از سیستم بهداشت مناسب، راهبردی ملی برای ایجاد ثبات در کشور‌ها به شمار می‌رود.

مازندمجلس: بهره مندی از سیستم بهداشت مناسبتر، راهبردی ملی برای ایجاد ثبات درکشورهاست/ پیشبرد اهداف توسعه پایدار باید از سوی رهبران دولت‌ها در اولویت قرار گیردبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید حسن هاشمی در هفتادمین نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو ضمن بیان این مطلب گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به مقوله سلامت، تحولات چشم گیری را برای ایجاد نظامی مناسب برای بهداشت انجام داده است.
 هاشمی هاشمی تاکید کرد: البته پیشبرد اهداف توسعه پایدار نیازمند توجه سیاسی بیشتری است و بایستی از سوی رهبران دولت‌ها در اولویت قرار گیرد.
وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که گفت: وگوهای سال جاری در مجمع جهانی بهداشت، "به پایبندی اعضاء در ایجاد نظام بهینه برای بهداشت که ضامن اجرای اهداف توسعه پایدار خواهد بود، منجر شود. "
گفتنی است مجمع جهانی بهداشت روز گذشته با حضور هیأت هایی از ۱۹۴ کشور عضو این نهاد در ژنو گشایش یافت.
وظایف اصلی مجمع جهانی بهداشت که نهاد عالی تصمیم گیرنده سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود، سیاستگذاری، نظارت بر خط مشی مالی و بررسی و تائید بودجه پیشنهادی این سازمان است.
مجمع جهانی بهداشت (WHA) بالاترین مرجع سیاستگذاری بهداشت در سطح جهانی است که از وزرای بهداشت کشورهای عضو تشکیل شده است.
بهداشت جهانی توسعه اهداف پایدار پایبندی ایجاد سیاستگذاری هاشمی اولویت هفتادمین رهبران دولت‌ها پیشبرد