برگزیده ها
ممنوعیت فعالیت سایت‌های هرزه نگاری و ناشر اخبار جعلی در چین

مازندمجلس: دولت چین از عزم جدی خود برای مقابله با سایت های هرزه نگاری و همین طور سایت های ناشر اخبار جعلی و دورغین خبر داده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، مقامات چینی می گویند امیدوارند از این طریق بتوانند اخبار و اطلاعات مضر و نامناسب را از فضای مجازی پاکسازی کنند.

قرار است چهار تیم بازرسی در 11 استان این کشور بررسی این نوع سایت ها را آغاز کرده و در نهایت سازمان های اداره کننده چنین سایت هایی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

تحقیقات در این زمینه به سرعت انجام شده و ظرف سه روز آینده به پایان خواهد رسید. این بررسی ها محدود به سایت های اینترنتی نخواهد بود و سرویس های ارائه دهنده خدمات پخش زنده، خدمات کلود، برنامه های موبایلی و وب سایت های حاوی محتوای هرزه نگارانه را در برمی گیرد.

همچنین با مواردی همچون اعطای رشوه برای انتشار اخبار خاص، تولید اخبار جعلی و دروغین و همین طور روزنامه نگاران و سازمان های رسانه ای فعال در این زمینه برخورد می شود.

بخش اعظم تحقیقات در این زمینه در شهرهای پکن و شانگهای صورت می گیرد ولی این اقدام در استان هایی همچون Guizhou، Jiangxi  و  Shaanxiنیز انجام می شود.

آ

اخبار زمینه همچون خدمات برخورد استان بررسی تحقیقات