برگزیده ها
کاهش‌ کیفیت هوا در غرب و جنوب‌غرب از فردا/ آسمان تهران ۲ روز آینده‌ نیمه‌ابری است

مازندمجلس: از امشب با افزایش سرعت وزش باد در عراق، شرایط برای تشکیل توده گردوخاک فراهم است که این پدیده، روز چهارشنبه در جنوب غرب و غرب سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

مازندمجلس:، براساس نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان افزایش ابر، رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر امروز با گذر موج تراز میانی جو در شهرهای شمالی، آذربایجان‌های شرقی و غربی افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی فعالیت این موج در شمال غرب کشور به ویژه شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل تقویت می‌شود و در سواحل خزر و به تدریج مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و این موج روز پنج‌شنبه سبب بارش پراکنده و وزش باد در شمال شرق خواهد شد.

از امشب با افزایش سرعت وزش باد در عراق شرایط برای تشکیل توده گردوخاک فراهم است و روز چهارشنبه در جنوب غرب و غرب سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

‌نقشه‌های هواشناسی بیانگر وجود جریان‌های جنوبی و انتقال رطوبت به جنوب شرق کشور است، ‌بعد از ظهر امروز در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابرهای جوششی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و پدیده تگرگ و رخداد سیلاب خصوصاً در مناطق کوهپایه‌ای دور از انتظار نیست.

امروز و روز پنج‌شنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس،‌تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است.

آسمان تهران فردا کمی ابری با احتمال باد و گردوخاک و نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود، روز پنج‌شنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 22 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه امسال 206.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 218.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 94.4 درصد بارش سال گذشته است. 

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند. 

رگبار باران افزایش آذربایجان امروز رعدوبرق تهران آسمان شمالی پراکنده پنج‌شنبه چهارشنبه هواشناسی کمینه بیشینه موقتی بالای استان گذشته میلی‌متر مناطق گردوخاک مناطقی سیستان شرایط بعدازظهر گزارش بلوچستان اردبیل کیفیت