برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ائتلاف «التحالف الوطنی» با ابراز تعجب از رفتار عربستان با رئیس‌جمهور عراق در نشست اسلامی_آمریکایی، خواستار توضیح طرف‌های مربوطه شد.

مازندمجلس: خبرگزاری فارس: اعتراض «عمار حکیم» به نوع برخورد عربستان با رئیس‌جمهور عراق
«فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق یکشنبه گذشته برای شرکت در نشست اسلامی _آمریکایی وارد عربستان شد و از سوی معاون حاکم ریاض مورد استقبال قرار گرفت که عراقی‌ها این اقدام عربستان را یک اهانت دانسته‌اند. مسئولان عراقی همچنین از اینکه درباره موارد مطرح شده در این نشست هیچ مشورتی با رئیس‌جمهور عراق نشده، معترض هستند.
به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، «عمار حکیم» رئیس ائتلاف بزرگ «التحالف الوطنی» پس از جلسه این ائتلاف با شورای استانداری بغداد به خبرنگاران گفت که نوع رفتار با رئیس‌جمهور عراق باعث تعجب است.
او گفت: ما نسبت به نوع استقبال از رئیس‌جمهور در عربستان و عدم مشورت با وی درباره مفاد مسائل مطرح شده در آن نشست متعجب هستیم و دولت و مسئولان مربوطه باید در این باره توضیح دهند.
عمار حکیم افزود: کنفرانس‌های بین‌المللی مخصوصا آن‌هایی که در منطقه برگزار می‌شود باید همه طرف‌ها را در بر بگیرد تا دیدگاه یکسانی از همه طرف‌ها بدست آید.
او در ادامه خواستار برگزاری کنفرانسی میان کشورهای منطقه با حضور ایران شد.
اعتراض عمار حکیم به عدم مشورت سعودی‌ها با فؤاد معصوم در مورد مفاد نشست، در حالی است که «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان نیز در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: از مضمون بیانیه ریاض اطلاعی نداشتیم، و طبق اطلاع ما قرار نبود بیانیه ای پس از نشست صادر شود، و ما از صدور این بیانیه و محتوای آن هنگام بازگشت در هواپیما مطلع شده و غافلگیر شدیم.
از سوی دیگر «عالیه نصیف» از نمایندگان ائتلاف دولت قانون نیز به این رفتار عربستان اعتراض کرده و همچنین به «فؤاد معصوم» معترض شده که چرا سفر خود را نا تمام نگذاشته و به عراق باز نگشته است.
رئیس‌جمهور عربستان ائتلاف اعتراض بیانیه معصوم مشورت رفتار منطقه طرف‌ها درباره استقبال مسئولان همچنین معترض