برگزیده ها

مازندمجلس: زنگنه گفت: بحث اصلی اوپک درباره تمدید توافق نوامبر بوده و در مورد اصل تمدید بین اوپک و غیر اوپک اجماع وجود دارد.

مازندمجلس: زنگنه گفت: بحث اصلی اوپک درباره تمدید توافق نوامبر بوده و در مورد اصل تمدید بین اوپک و غیر اوپک اجماع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا درباره خرید تسلیحات از سوی عربستان و تاثیر آن بر نشست اوپک با توجه به نیاز به بودجه بالا اظهار داشت: اکنون علائمی مبنی بر تصمیم عربستان برای افزایش تولید دیده نمی شود و این کشور علاقه مند است که قیمت ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: بحث اصلی اوپک درباره تمدید توافق نوامبر بوده و در مورد اصل تمدید بین اوپک و غیر اوپک  اجماع وجود دارد.  

زنگنه خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای تمدید توافق کاهش سقف تولید نداریم و فقط ممکن است بحث بین تمدید 6 ماه، ماه و یا یک سال باشد و در این خصوص ما نیز مشکلی نداریم هرچه که اکثریت آمادگی داشته باشندٰ انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ بحثی در مورد کاهش تولید ایران نیست مگر اینکه بحث جدید پیش بیاید.

وزیر نفت در ادامه درباره موانع اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی گفت: بخش بزرگی از موانع در روز 29 اردیبهشت برطرف شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تدوام حضور در وزارت نفت در دولت دوازدهم اظهار داشت: من خیلی چیزها دلم می خواهد.

زنگنه درباره صادرات گاز به عراق بیان کرد: اگر مشکل ال سی برطرف شود صادرات را شروع می کنیم.

وی افزود: برای صادرات به عمان نیز بحث نقشه برداری تمام شده و مشاور اسناد مناقصه و پیشنهاد را تهیه و ارائه می کند و بعد وارد مناقصه می شویم.

 

تمدید درباره زنگنه تولید توافق عربستان صادرات موانع ایلنا نداریم مشکلی مناقصه برطرف افزود نوامبر قراردادهای بزرگی اردیبهشت اظهار اکنون افزایش