برگزیده ها
اولادقباد؛گزینه نهایی فراکسیون زنان برای ورود به هیات رئیسه شد/زنان وارد سازوکار اداره مجلس می‌شوند؟

مازندمجلس: سیاست > مجلس - عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در جلسه امروز فراکسیون زنان با رای گیری که صورت گرفت خانم اولاد قباد انتخاب شد تا در انتخابات هییت ریسه مجلس شرکت کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، بعد از مجلس ششم تقریبا پرونده حضور زنان در هیئت رئیسه مجلس بسته شد و خانه ملت در سه دوره هفتم، هشتم و نهم کاملا مردانه اداره شد.

با روی کار آمدن مجلس دهم و رکورددار شدنش در تعداد حضور زنان این انتظار شکل گرفت که حداقل یک زن در هیئت رئیسه حضور داشته باشد.

روز گذشته زمزمه هایی از کاندیداتوری فاطمه سعیدی، پروانه مافی و فریده اولاد قباد برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس به گوش می رسید زمزمه هایی که امروز شکل رسمی تری به خود گرفت.

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران در حاشیه نشست علنی روز چهارشنبه مجلس به خبر آنلاین گفت: ما همواره تاکید داشتیم یک زن باید در هیئت رئیسه مجلس حضور داشته باشد اما از آنجایی که در سال اول تجربه نمایندگان کافی نبود اما فضای امروز نسبت به سال گذشته تغییر کرده و این امکان فراهم شده است.

وی افزود: در جلسه امروز فراکسیون زنان با رای گیری که صورت گرفت خانم اولاد قباد انتخاب شد تا در انتخابات هییت ریسه مجلس شرکت کند.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که این کاندیداتوری برای کدام کرسی است گفت: هنوز مشخص نیست اما احتمالا برای کرسی دبیری باشد.

29214

رئیسه فراکسیون امروز سعیدی اولاد انتخابات کاندیداتوری اداره گذشته زمزمه فاطمه