برگزیده ها
با تأیید سنا قائم‌ مقام وزیر خارجه آمریکا تعیین شد
مازندمجلس: مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه صلاحیت «جان سالیوان» برای تصدی سمت قائم مقام وزارت خارجه آمریکا را تأیید کرد.

به گزارش فارس، مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه صلاحیت «جان سالیوان» برای تصدی سمت قائم مقام وزارت خارجه آمریکا را تأیید کرد.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/02/19/13960219002002_PhotoA.jpg
به گزارش واشنگتن‌تایمز، سناتورهای آمریکایی با 94 رأی موافق و 6 رأی صلاحیت سالیوان را برای تصدی دومین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تأیید کردند.

سولیوان متولد بوستون ایالت ماساچوست است. او در رشته تاریخ و علوم سیاسی از دانشگاه «براون» لیسانس و در رشته حقوق از دانشگاه کلمبیا، دکتری دارد. سولیوان 58 ساله با همسر و سه فرزندش ساکن مریلند است. وی سال‌های متمادی به عنوان وکیل در دادگاه‌ها فعالیت داشت.

قائم‌ مقام وزیر خارجه آمریکا در سال 1991 به عنوان مشاور دستیار وزیر دادگستری و دادستان کل وقت آمریکا به فعالیت مشغول شد و سال بعد از آن هم به عنوان قائم مقام مشاور کل جورج بوش رئیس‌جمهور تعیین شد. سولیوان در فوریه 2004 با حکم دونالد رامسفلد، به عنوان قائم مقام مشاور کل وزارت دفاع آمریکا منصوب شد و به خاطر فعالیتهایش در این سمت، مدال «ارائه خدمات استثنایی» دریافت کرد.

او پس از کار در وزارت دفاع، به وزارت بازرگانی آمریکا رفت و از 2008 تا 2009 به عنوان قائم مقام وزیر بازرگانی فعالیت کرد.

جان سولیوان در حالی به عنوان قائم مقام به سنا معرفی شده که سابقه‌ای در وزارت خارجه نداشته است.

وی از این نظر به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا شباهت دارد؛ کسی که از مدیریت شرکت نفتی «اکسان موبیل» به وزارت خارجه رسیده است.
آمریکا وزارت خارجه عنوان تأیید سولیوان فعالیت مشاور سالیوان صلاحیت قائم‌ بازرگانی تعیین دانشگاه گزارش پنجشنبه بامداد