برگزیده ها
تعلق خاطر حامیان دولت به اندیشه ی آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی ؛کلید پیروزی در انتخابات

اختصاصی مازندمجلس: توان خارق العاده ی نیروهای منتسب به دولت در دفع عناصر تخریب متأثر از مکتب سیاسی آنمرحوم بزرگوار (آیت الله هاشمی رفسنجانی) بوده است. برخی از شدت استیصال، رواج شایعات و فرافکنی علیه دولت را در دستور کار داشته اند. غافل از اینکه سر مشق سیاسی آن فقید عالیقدر (آیت الله هاشمی رفسنجانی) در عمق جامعه نافذ بوده؛ چرا که مبتنی بر حقایق و از مقوله ی تخریب مبرا بوده است

اختصاصی مازندمجلس: *سید کمیل حسینی اسفندانی: علی رغم فراوانی هجمه های ناروایی که متوجه ی حامیان دکتر روحانی بوده است؛ پیروزی قاطعانه ی دولت تدبیرو امید در انتخابات ۹۶ مرهون تعلق خاطر به اندیشه های کبیر،امیر سازندگی (آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی) است. بزرگمرد متفکری که با درک صحیح از چالش های اجتماعی و سیاسی،قدم در راهی نهاد که بعد از مرگ ایشان نیز امید در قلب مشتاقان ایران زمین زنده شد.

توان خارق العاده ی نیروهای منتسب به دولت در دفع عناصر تخریب متأثر از مکتب سیاسی آنمرحوم بزرگوار (آیت الله هاشمی رفسنجانی) بوده است. برخی از شدت استیصال، رواج شایعات و فرافکنی علیه دولت را در دستور کار داشته اند. غافل از اینکه سر مشق سیاسی آن فقید عالیقدر (آیت الله هاشمی رفسنجانی) در عمق جامعه نافذ بوده؛ چرا که مبتنی بر حقایق و از مقوله ی تخریب مبرا بوده است.

اساسا قاطبه ی مردم پذیرای تفکری هستند که ریشه در حقایق دارد؛ هر چند دیوار تخریب بلند باشد اما روزی از پس ایده های ناب سیاسی فرو خواهد ریخت و ماهیت برخی از مهره های مخرب بیش از پیش آشکار  خواهد شد. مظلومیت آن فقید عالیقدر (مرحوم هاشمی رفسنجانی)و حامیانش که در جلگه ی دولت جای دارند؛ پشت پرده ی تخریب نهان بود و حقیقت در فضای غبار آلودگی که برخی از مخالفان دولت ایجاد کرده بودند، روشن نبود. در مقابل مهره های مخرب، قابلیت مهره های قابل که پرچم دار حمایت از دولت تدبیرو امید بودند چنان شفافیتی در فضای باز سیاسی ایجاد کرد که عقیده های مخالف با دولت را از فیلتر عقلانیت و ادراک بالای عمومی به چالش کشید.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، جناب آقای دکتر جهانگیری و... از مهره های قابل ستودنی در روشنگری تفکر عمومی و خنثی نمودن پاتک های سیاسی مخالفان دولت بوده اند.

به اعتقاد بنده نقش جناب آقای دکتر جهانگیری مهره ی وزیر در صفحه ی شطرنج سیاسی بوده است؛ که در مقبولیت مباحث سیاه و سفید اجتماعی در ذهن مخاطب کار ساز بود. پتانسیل بالای ایشان در مناظرات سیاسی تصدیقی محکم بر این ادعاست.

هر چند از تاثیر گذاری این بزرگواران و همه ی اعاظم دیگری که از حامیان دولت بشمار می آمدند، نباید به سادگی گذشت. اما ایدئولوژی سیاسی مرحوم هاشمی رفسنجانی حاکم بر همه ی این عوامل بود چرا که این بزرگواران از حیث سیاسی تعلق خاطر شدیدی به آن بزرگوار داشته و دارند. اصولا حامیان دولت از تعالی سیاسی برخوردار بودند و علی رغم همه ی جو سازی ها؛توان رقابتی مخالفان دولت؛ شدیدأ سیر نزولی داشته در عوض شاهد توان افزایی و قابلیت روز افزون حامیان دولت بودیم که با گذشت زمان سیر صعودی به خود می گرفت و سد مخالفان دولت فرو ریخت.

باشد که در پرتو عنایات الهی و بکار گیری نیروی قابل و مدبر و تأثی از سیره ی سیاسی امیرکبیر سازندگی (مرحوم هاشمی رفسنجانی)؛خشت آبادانی در جای جای این سرزمین گسترده و پایدار باشد.

*فعال سیاسی و اجتماعی

کمیل حسینی اسفندانی