برگزیده ها
کابران خبرآنلاین خطاب به رئیس جمنا: رأی ما سیاه بود یا رأی تتلو؟ /متاسفیم! بازنده خوبی نیستید

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - اظهارات رئیس شورای مرکزی جمنا در مورد آرای داده شده به روحانی و استفاده از عنوان «آرای سیاه» با واکنش انتقادی کاربران خبرآنلاین روبرو شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، ناکامی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گویی هنوز برای برخی چهره های این جریان قابل پذیرش نیست، آنچنان که رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اصرار دارد که بگوید هیچ شکستی رخ نداده است. او حتی معتقد است اگر نامزد مورد حمایت جمنا در رقابت با حسن روحانی پیروز می شد یک معجزه بود،{اینجا}  امری که چندان سنخیتی با اظهارات پیش از انتخابات اعضای این تشکل نداشت و آنها پیروزی رئیسی رو امری قطعی شده عنوان می کردند.

رحیمیان البته کلید واژه «آرای سیاه» را هم خلق کرده و می گوید«: طرف مقابل به هر وسیله‌ای متوسل شده تا حتی آرای سیاه را به خود جذب کند، ولی این طرف روی اصول و ارزش‌ها پافشاری کرده است و 16 میلیون رأی مؤمنانه خالص به دست آورده است.»

این سخنان رئیس شورای مرکزی جمنا با واکنش های جالبی از سوی کاربران خبرآنلاین روبرو شد.

آیدین نوشته است «بعد از شکست شعارهای پوچشان مثل انتخابات مجلس که شعار لیست انگلیسی سر دادند این بار هم رای مردم بزرگ ایران را آرای سیاه و یا رای حرام می نامند. این جمعیت بعد از شکست های پشت سرهم در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها، اگر به این نتیجه نرسیده اند که اکثریت مردم ایران خواهان شعارها و اعتقادات تندگرایانه آنها نیستند، رفراندومی دقیقاً با مضمون آری یا نه به خط مشی خود برگزار کنند و از توهین و تهمت به مردم بزرگ ایران دست بردارند.»

یک کاربر بی نام هم نوشته است« ای بابا بسه دیگه، همش هم می گن ما نجیبانه باختیم. اصلا کسایی که به روحانی رأی دادن سیاه و تاریک، شماها فرشته ی رو زمین، خوبه؟»

یک کاربر دیگر خبرآنلاین هم در تحلیل آرای رئیسی نوشته است«16 میلیونی های ثابت که تا ده قرن دیگر هم حداکثر رای که بیاورید 16 میلیون است»

«آرای سیاه آرای بغبغوی تتلو و رشوه یارانه و ناهار روز انتخابات در روستاهای خراسانه نه رای اکثریت قاطع مردم ایران»، «واقعا برای من دردآور که اقایون اینقدر از کلمه فتنه استفاده میکنند یعنی مایی که عاشق ایران هستیم فتنه گریم واونا مصلح وپاک»، «یعنی هر کی به شما رای بده بافهم و شعور بقیه نفهمند» «رای من به روحانی سیاه نبود، این دل و فکر شماست که سیاه است.»« تتل هم جزو اصولتون بود»«رای چند میلیونی تتلو سیاه است یا گل منگولی» و ...اینها بخش دیگری از پاسخ های انتقادی کاربران خبرآنلاین به سخنان رحیمیان بود.

یک کاربر دیگر هم خطاب به مردم نوشته است«دقت کنید اصولگرایان مردم و مخالفین را چه چیزی صدا میزنند اول خس و خاشاک بودیم بعد آرای انگلیسی شدیم حالا آرای حرام و سیاه خوانده می شویم. به خاطر همین تکبر و خودخواهی شماست که قدرت را از دست دادید.»

کاربری که نامش را «الف» ثبت کرده است هم دلایل شکست اصولگرایان را برشمرده و نوشته است«1 تتلو 2 دروغ درباره 2030 3 تهمت و افترا 4 نبات و اتوبوس از بیت المال و ... 5 وعده پول 6 هر ایرانی حق رای داره و این حق قانونی و منطقی و عقلانی و حتی الهی هست. پس اینکه بگیم این رای سفیده یا سیاهه فقط معنیش اینه که ما موافق جمهوری یا قانون نیستیم و یا اینکه میخوایم جکومت برای مردم نباشه و برای افراد خاصی باشه»

«چرا در برابر نظر و رای مردم تعظیم نمی کنید و سعی در اتهام زنی به دولت و سیاه و حرام نشان دادن آرا را دارید. امام فرمودند میزان رای ملت است.» این سوالی است که یک کاربر خبرآنلاین از رحیمیان پرسیده بود.دیگری نیز خطاب به او نوشته است «انقلاب از امثالی مثل شما ضربه میخوره که خودتون را دیندار میدونین و مخالفینتان را بی دین.»

رفتار عجیب جمنایی ها با انتقاد دیگر کاربران هم روبرو شده است «متاسفم هستم برای جمنا که بازنده های خوبی هم نیسند همانطور که بازیگران خوبی نبودند. با لطف و مرحمت برخی و موافقت ما بخشی از آرای اعتدال را بحساب نامزد شکست خورده منظور کردند تا چند هدف بلند مدت حاصل شود . توصیه من به جمنا این است که به فعالیت خود ادامه دهند زیرا جامعه چند صدایی پویاتر است اما اکیدا از تخریب و بداخلاقی و دروغگویی بپرهیزند و اعمال خود را به رقیب پیروز نسبت ندهند.نسبت واقعی آرای اعتدال و اصلاحات سی میلیون نفر و کل آرای رقیب شکست خورده نزدیک ده میلیون بوده است.»

2929

خبرآنلاین نوشته انتخابات کاربر میلیون کاربران روحانی رحیمیان جمهوری اصولگرایان میلیونی اکثریت بازنده شماست خورده اعتدال اینکه دیگری انگلیسی روبرو پیروز مرکزی نامزد رئیسی شورای ریاست سخنان انقلاب