برگزیده ها
 جعل اسناد و سند سازی در شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم وابسته به بانک سرمایه + اسناد

مازندمجلس: جعل اسناد و ارتباط آن با سوء استفاده های مالی روز به روز، جنبه های دیگری از تخلفات رخ داده در شرکت های زیر مجموعه بانک سرمایه آشکار می گردد، که نشان دهنده ی وسعت سوء استفاده های مالی در دوره ی مدیریت سابق این بانک است

مازندمجلس: به گزارش پایگاه عدالت خواهان"جعل اسناد و ارتباط آن با سوء استفاده های مالی روز به روز، جنبه های دیگری از تخلفات رخ داده در شرکت های زیر مجموعه بانک سرمایه آشکار می گردد، که نشان دهنده ی وسعت سوء استفاده های مالی در دوره ی مدیریت سابق این بانک است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ما در مجلس، در آخرین اسناد و گزارشهای واصله از منابع آگاه و موثق ملاحظه می گردد، در تاریخ 23 اسفند ۱۳۹۵ مجمع عمومی، بصورت فوق العاده در شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم برگزار گردیده است و هیات مدیره سابق آن تغییر کرده و آقایان سعید خردمندی به عنوان رئیس هیات مدیره جدید، حسین صانعی فرد به عنوان نائب رئیس هیات مدیره و علی انگجی به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل جدید انتخاب شده و فعالیت خود را آغاز می کنند.
اما با بررسی اسناد و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت ملاحظه می شود، مجمع عمومی شرکت در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ برگزار شده و هیات مدیره قبلی شرکت را به افراد دیگری با نامهای م . م .ش (رئیس هیات مدیره) ، م .م .ن (عضو هیات مدیره) و ک. ت. ب (عضو هیات مدیره و مدیر عامل) تحویل داده اند و در صورتجلسات نامی از هیات مدیره جایگزین شده در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۵ مشاهده نمی گردد.
 پشت پرده ی این سند سازی ها و جعل اسناد چیست؟

طبق گزارش افراد مطلع در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ یعنی دقیقا یک روز قبل از تاریخ درج شده در صورتجلسات جعلی ، خانم ف.ا سرپرست وقت امور مالی شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم، اقدام به خروج غیر قانونی اسناد و مدارک مالی شرکت می نماید، و با اطلاع انگجی (مدیرعامل وقت شرکت) از این اقدام وی جلوگیری به عمل می آید.
 ولی ظاهرا سرپرست امور مالی موفق به جابجایی سند مهمی شده بود، زیرا پس از حضور مدیران شرکت و امضای صورتجلسه ی تخلف ، ع .ر.خ  برادر مدیر عامل بانک سرمایه، خود را به خانم ف . الف  رسانده و جویای اوضاع می شود . در حالیکه صورتجلسه تخلف سرپرست مالی در حال امضا بود، وی بجای این که نگران عاقبت بد این اقدام خلاف خود باشد به برادر مدیرعامل بانک اشاره می کند که همه چیز مرتب است و انجام شد!
سوال مهمی که ذهن همگان را به خود درگیر می کند این است، ماموریت خانم ف . الف پاک کردن یا دستکاری چه سند مهمی بوده است؟

نکته قابل توجه، سخنان و رفتار کارمند خاطی است.
پس از امضای صورتجلسه ی تخلف خانم  ف . الف  (تصویر پیوست) به دستور مدیرعامل وقت شرکت(انگجی)، به ایشان اطلاع داده میشود که از فردا حق ورود به شرکت را نداشته و تا پایان فروردین ماه برای ایشان مرخصی در نظر گرفته خواهد شد و پایان همکاری نامبرده آخر فروردین ماه خواهد بود.
 در تمام مدتی که مدیران در امور مالی جمع شده و محتویات گاوصندوق و اسناد مالی را از خانم ف .الف  تحویل می گرفتند ، وی بدون هیچ نگرانی ای در راهروی بیرونی قدم زده و از افرادی دستورات لازم را می گرفته است.
 سوال؟ چه کسی به سرپرست مالی دستور خروج اسناد را داد بود؟
این اسناد چه بوده؟
خانم ف . الف موفق به از بین بردن یا خروج چه سندی شده بود؟
منافع چه فردی یا چه افرادی به خطر می افتاد؟
شاید پاسخ سوالات فوق در یک جمله ی سرپرست مالی شرکت خطاب به همکارانش نهفته باشد.
"اینها هفته ی آینده خواهند رفت و من برمیگردم"

دقت کنید، صورتجلسه ی جعلی مجمع عمومی شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم در خصوص تغییر هیات مدیره و مدیرعامل، دقیقا به تاریخ فردای آنروز بر می گردد.
سوال اول: چه کسی اختیار تغییر هیات مدیره شرکتهای زیر مجموعه ی بانک سرمایه را داشته است؟
سوال دوم : منافع چه کسی با اخراج یک کارمند متخلف به خطر افتاده است؟
سوال سوم: چگونه افرادی که در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در شرکت و امضای صورتجلسه، شرکت را از مدیرعامل قانونی آن تحویل گرفته اند، حاضر شده اند صورتجلسه ی مجمع عمومی را در یک تاریخ غیر واقعی امضا کنند؟ آنهم با علم به اینکه هیات مدیره حقیقی افراد دیگری هستند.
و سوال آخر که شاید پاسخ آن ، پاسخ بسیاری از ابهامات و سوالات باشد:
انگجی (مدیرعامل وقت) به چه اسناد و مدارکی دست یافته بود و یا مانع از چه سوء استفاده هایی می شد، که نه تنها می بایست با آن سرعت تغییر می کرد، بلکه باید تمامی اسناد و مدارک مربوط به حضور و دوره ی مدیریت وی حذف می گردید.
ابهام مهمی که در رفتار مدیرعامل وقت بانک سرمایه وجود دارد، نحوه رفتار و عکس العمل وی در مقابل گزارش تخلفات توسط انگجی است.
کدام عقل سلیم می پذیرد که یک مدیر سالم و قانونمند پس از شنیدن گزارش تخلفات مالی از سوی مدیر زیر مجموعه ی خود ، بجای اصرار به ارائه گزارش و مستندات و پیگیری مطالبات و رسیدگی به موضوع، از وی بخواهد که شرکت را سریعا تحویل فرد دیگری بدهد؟؟؟!!!!
این رفتار مدیر عامل وقت بانک سرمایه چگونه قابل توجیه است؟؟
حضور مدیرعامل و هیات مدیره ی غیر قانونی که با سند سازی شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم را تحویل گرفته اند به نفع چه کسانی است؟
آیا در مدت یک ماه گذشته فرصت کافی برای پاک کردن آثار و اسناد مربوط به تخلفات مالی را نداشته اند؟

چگونه میتوان پذیرفت که مدیر عامل وقت بانک سرمایه از تخلفات گسترده در شرکتهای زیر مجموعه خود بی اطلاع بوده باشد؟
آیا تسهیلات بانکی آنهم با ارقام بالای هزار میلیارد ریال، بدون موافقت مدیرعامل بانک قابل پرداخت است؟
چرا تمامی کارمندانی که در مدت مدیریت انگجی وارد شرکت شدند به همراه مدیر بازرگانی شرکت که از کارمندان قدیمی شرکت بود در تاریخ 25 فروردین 96 همگی اخراج شدند؟
آیا آنها به تخلفات پی برده بودند یا در سوء استفاده های مالی با مدیران متخلف همکاری نمی کردند؟
این ها همه سئوالا تی است که ذهن هر فردی را به خود مشغول می کند، چرا باید عده ای با سرمایه  فرهنگیانی که تن به کسر بخشی از حقوق ماهانه خود داده بودند و حتی از نحوه انجام فعالیت و اقدامات صورت گرفته با مبالغ کسر شده، ‌اطلاعی نداشته‌اند و نتوانستند حتی 5 میلیون تومان وام کم بهره از این بانک دریافت کنند، چنین کنند؟
 آن هم قشری که قریب به اتفاقشان از وضعیت بد معیشتی و اقتصادی و تفاوت کار خود با سایر کارمندان گله دارند و سوختن و ساختنشان مثل شده است.
نکته نگران کننده ، ادامه حضور مدیران متخلف در شرکتهای زیر مجموعه ی بانک است ، زیرا نشان دهنده ی این مهم است که افراد مسئله دار و مرتبط با تخلفات مالی گذشته، همچنان در رده های مدیریتی و تصمیم گیری بانک سرمایه حضور دارند.
لذا انتظار می رود مدیرعامل محترم بانک سرمایه جناب آقای پویان شاد با عنایت به سوابق پاک و عملکرد موفقشان در مسئولیتهای قبلی ، برخوردی قاطع با تخلفات فوق داشته باشند.
طولانی شدن مراحل رسیدگی به این پرونده ی بزرگ فساد مالی از سوی مسئولین قضایی و انتظامی و هیات تحقیق و تفحص مجلس، مالباختگان را نگران خواهد کرد که مبادا اسناد دیگری جابجا شود. از این رو از مسئولین تقاضا داریم که همه اسناد مربوط به پرونده را به جای امنی برده و قرنطینه کنند.


خبرنگار پارلمانی: ابراهیم حاتمی

صورتجلسه تخلف خانم الف