برگزیده ها

مازندمجلس: ستاد مشترک ارتش ترکیه روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: 20 نفر از اعضا و عوامل گروه تروریستی پ.ک.ک طی درگیری با نظامیان ترکیه در کوههای تندورک در شرق این کشور کشته شدند.

مازندمجلس: بر اساس این اطلاعیه، این افراد که در حال آمادگی برای حمله بودند، در پی عملیات هوایی نیروهای مسلح ترکیه کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات سه موضع و یک پناهگاه متعلق به این گروه تخریب شد.

به گزارش ایرنا، درگیری شدید بین نیروهای نظامی ترکیه و عوامل پ.ک.ک در این منطقه و در حد فاصل استان وان و آغری و در مناطق کوهستانی تندورک در نزدیکی مرزهای های ایران از چند روز قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه ستاد کل ارتش ترکیه طی یک هفته اخیر در عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح ترکیه در استانهای شیرناک، حکاری، دیاربکر، ارزروم و آرداهان 45 عضو گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک از پای درآمدند.

بر اساس این اطلاعیه، در عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح ترکیه در مناطق بیت الشباح شیرناک، بستلر ـ درلر و جودی داغی، یوکسک آوا حکاری، دیجله دیاربکر، شن کایا ارزروم و گئوله آرداهان این تعداد از اعضای پ.ک.ک کشته شدند.

ستاد کل ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که در این عملیات سه راکت انداز، 43 بمب دست ساز، مقادیری مواد منفجره، 2 هزار کیلوگرم آمونیوم نیترات، 110 کیلوگرم تی.ان.تی و چهار کیلوگرم ماده منفجره قوی دیگر، تعداد قابل توجهی مهمات، 6 کیلوگرم مواد مخدر و 62 هزار و 240 پاکت سیگار قاچاق کشف و ضبط شد.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه همچنین اعلام کرد که در این مناطق 26 پناهگاه، مخفیگاه، غار و انبار متعلق به گروه تروریستی پ.ک.ک منهدم شده و علاوه بر این، نیروهای مرزی ترکیه نیز 6 هزار و 952 نفر را که قصد عبور غیرقانونی از مرزهای کشور داشتند، دستگیر کردند.
ترکیه نیروهای عملیات کیلوگرم تروریستی اطلاعیه مناطق تعداد همچنین آرداهان اعلام تندورک منفجره ارزروم حکاری متعلق پناهگاه مرزهای درگیری شیرناک دیاربکر