برگزیده ها
برنامه شهر كتاب مرکزی در شب‌های ماه مبارک رمضان
مازندمجلس: برنامه شهر كتاب مرکزی در شب‌های ماه مبارک رمضان به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مژگان رییسی امجد، مدیر شهر كتاب مركزی با اعلام این خبر گفت: سنت زنده بودن شهر و كسب و كارها از افطار تا سحر در فصل‌های بهار و تابستان پویاتر است و فكر می‌كنم كتاب‌فروشی‌ها و مراكز فرهنگی هم باید با این تغییر عادت زندگی مردم همراه شوند.

وی اضافه كرد: گرمای هوا در طول روز و شب‌های نسبتا خنك، شیوه زندگی متفاوتی را در سال‌های اخیر برای ما ایرانیان رقم زده است كه به نظر من می‌تواند فرصتی طلایی را برای كتابفروشی‌ها و مراكز فرهنگی به دنبال داشته باشد به این معنا كه ما می‌توانیم از این امكانات برای تغییر ذائقه و تغییر تفریح‌های مردم استفاده كنیم.

مدیر شهر كتاب مركزی همچنین گفت: معمولا مردم بعد از افطار به كافه یا رستوران یا پارك‌ها می‌روند در حالی كه كتابفروشی‌ها با تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با كتاب و كتاب‌خوانی، می‌توانند مردم را به سمت فرهیختگی، مطالعه و آگاهی بیشتر سوق دهند و آنها را به خرید و مطالعه كتاب تشویق كنند.

امجد ادامه داد: به همین دلیل، برای یك هفته، برنامه‌های متنوعی را در شهر كتاب مركزی با اجرای مارال دوستی پیش‌بینی كرده‌ایم كه علاقه‌مندان برنامه‌های فرهنگی با هر سلیقه‌ای بتوانند شب‌هایی به یادماندنی داشته باشند.

برنامه‌ها به شرح ذیل  است.

شنبه، 6 خردادماه: پرده‌خوانی با حضور اردشیر صالح پور و مرشد محسن میرزاعلی
یكشنبه، 7 خردادماه: نشست داستان‌خوانی با حضور محمد حسن شهسواری و چیستا یثربی
دوشنبه، 8 خردادماه: دیدار و گفتگو با رسول صدرعاملی و سینماگران
سه شنبه، 9 خردادماه: برنامه‌ای آیینی- ملی
چهارشنبه، 10 خردادماه: بازی‌های گروهی با شعار «موبایل‌ها خاموش، امشب فقط بازی می‌كنیم»
پنج شنبه، 11 خردادماه: نشست داستان‌خوانی با حضور منیرالدین بیروتی و ابراهیم رها
جمعه، 12 خردادماه: نشست موسیقی و اجرای زنده با حضور میلاد درخشانی


بنابر این گزارش، شهركتاب مركزی، واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری از شنبه 6 خرداد (مصادف با شب اول ماه مبارك رمضان) تا روز جمعه 12 خرداد، تا ساعت 24 بیدار خواهد بود و در هر شب، با برنامه‌ای متفاوت میزبان علاقه‌مندان است.


 
خردادماه مركزی فرهنگی برنامه‌های تغییر علاقه‌مندان داستان‌خوانی خرداد خیابان برنامه‌ای اجرای كتابفروشی‌ها گزارش رمضان افطار مراكز شب‌های زندگی مطالعه