برگزیده ها
افشای ابزار آمریکا برای آسیب‌زدن به ویندوز ایکس پی

مازندمجلس: آژانس امنیت ملی آمریکا با سوءاستفاده از یک آسیب پذیری در ویندوز ایکس پی و ویندوز سرور 2003 موسوم به EsteemAudit به رایانه های مجهز به این ویندوز حمله می کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از اسین ایج، در حالی که باج افزار واناکرای برای بسیاری از رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز در سراسر جهان مشکل ایجاد کرده، انتشار خبر این سوءاستفاده آژانس امنیت ملی آمریکا باعث نگرانی های فراوان شده است.

این خبر توسط یک گروه هکری به نام Shadow Brokers افشا شده که پیش از این هم در مورد برخی ابزار هکری مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرده بودند.

آسیب پذیری EsteemAudit از طریق پرت 3389 رایانه، ویندوزهای ایکس پی و سرور 2003 که وصله های امنیتی به روزرسان بر روی آنها نصب نشده باشد را هدف قرار می دهد.

در صورتی که یک رایانه در شبکه های رایانه ای از این طریق آلوده شود، آلودگی به سرعت گسترش یافته و دیگر رایانه ها هم به بدافزار آلوده می شوند. بنابراین ضروری است ارتباط رایانه آلوده با دیگر رایانه ها و اینترنت به سرعت قطع شود.

برای حل سریع این مشکل کاربران می توانند از بسته های امنیتی خاص شرکت ensile که بدین منظور طراحی شده، استفاده کنند. اطلاعات تکمیلی در این زمینه از آدرس http://pages.ensilo.com/download-the-patch-for-esteemaudit-exploit در دسترس است.

آ

رایانه آلوده آمریکا امنیتی استفاده آژانس ویندوز ابزار امنیت