برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد بخشنامه انجام فعالیت‌های ماه رمضان را به روسای واحدهای مرکز استان، روسای واحد‌ها و مراکز آموزش و سازمان سما ابلاغ کرد.

مازندمجلس: دانشگاه به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمان با ماه مبارک رمضان، دانشگاه آزاد اسلامی نیز برنامه‌هایی را برای دانشجویان خود در دستور کار قرار داده است. 
در همین رابطه این دانشگاه اطلاعیه ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: 
تمامی واحدهای دانشگاهی موظف هستند با طرح موضوع در شورای راهبردی دانشجویی و فرهنگی استان و شورای فرهنگی واحد و مرکز دانشگاهی، برنامه‌هایی مانند تشکیل ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد دانشگاهی با همکاری ستادهای استانی و شهرستانی برگزار کنند.
همچنین براساس این بخشنامه باید فضاسازی تبلیغاتی با استفاده از آیات الهی، روایات و احادیث وارده با موضوع ماه مبارک رمضان در سطح واحد و مراکز دانشگاهی نصب شود.
آماده سازی مساجد و نمازخانه‌ها یک ساعت قبل از اذان شرعی برای حضور علاقه‌مندان دانشگاهی، تامین امام جماعت و برگزاری نماز جماعت در نمازخانه‌ها و مساجد واحد‌ها و مراکز دانشگاهی، برپایی محافل قرآنی با حضور قاریان دانشگاهی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با مضمون ماه مبارک رمضان، احکام و قرآن کریم به صورت حضوری و غیرحضوری با استفاده از فضای مجازی از آثار حضرت امام‌خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و سایر شخصیت‌های دینی و مذهبی از دیگر موضوعات مطرح شده در این بخشنامه است.
همچنین برگزاری مراسم‌های معنوی در این ایام به ویژه ولادت امام‌حسن مجتبی (ع) شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت شب‌های قدر در مساجد دانشگاهی و زمینه حضور عموم مردم در این مراسم از دیگر موارد مطرح شده در این بخشنامه است.
در این بخشنامه به برپایی نمایشگاه‌های کتب و محصولات قرآنی و ادعیه با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فلسفه و احکام روزه و نماز براساس شناسه، برگزاری دوره‌های آموزشی روانخوانی قرآن کریم، ارسال پیام‌های کوتاه مناسب با فضای معنوی این ایام، برگزاری نمادین جشن تکلیف برای فرزندان استادان و کارکنان با عنوان روزه اولی‌ها، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف در دهه سوم ماه مبارک رمضان براساس شرایط مندرج در بخشنامه اعتکاف سال ۹۶ در مساجد دانشگاهی و شهرستان‌های مربوطه با همکاری سایر نهادهای ذیربط تاکید شده است.
براین اساس، گزارش فعالیت‌های ماه مبارک رمضان نیز براساس بخشنامه از سوی واحدهای دانشگاهی باید تا ۱۰ تیرماه ۹۶ به اداره کل آموزش فرهنگی و اسناد دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود. 
دانشگاهی برگزاری بخشنامه رمضان مساجد مبارک فرهنگی دانشگاه براساس همکاری جماعت برپایی احکام ارسال اعتکاف آموزشی مراسم نمازخانه‌ها معنوی قرآنی همچنین اطلاعیه برنامه‌هایی اسلامی گزارش واحدهای موضوع استفاده استان شورای مراکز