برگزیده ها
خرید تویوتای هیبریدی را به عنوان تاکسی فرودگاه الزام نکرده‌ایم/ تاکسیرانی‌‌ به دولت بدهکار است

مازندمجلس: مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه هیچ الزامی برای خرید خودرو هیبریدی به رانندگان تاکسی فرودگاه نداشته‌ایم، گفت: شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران ۶۰۰ میلیون بدهی به فرودگاه دارد.

مازندمجلس:حسین سلیمان‌بیگی ، اظهارداشت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با چندین شرکت‌‌ تاکسیرانی‌ ارتباط داریم و در حال حاضر پنج شرکت تاکسیرانی در این فرودگاه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران از سال 93 با ما قرارداد ندارد زیرا قراردادش را تمدید نکرده اما به فعالیت خود ادامه داده است.

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: این شرکت تا پایان سال 95 رقم 600 میلیون تومان بدهی سنواتی به فرودگاه امام خمینی (ره) دارد که حتی در چندین مرحله هم استمهال شده است اما نسبت به پرداخت بدهی خود به دولت کم‌کاری می‌کند.

سلیمان‌بیگی افزود: جلسات زیادی با شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران برای ساماندهی وضعیت این شرکت برگزار کردیم ‌اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد:شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران مکانی را در فرودگاه امام خمینی (ره) اجاره کرده است و برای فعالیت تاکسی‌های خود فضایی در اختیار دارد و پس از سال 93 نیز در سال‌های 94 و 95 این مکان را در اختیار داشته است اما دیون دولت را پرداخت نکرده است.

سلیمان‌بیگی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های تاکسیرانی طرف قرارداد فرودگاه امام (ره) موظف به خرید خودروهای هیبریدی خارجی هستند؟ گفت: آنچه از سوی رانندگان تاکسی در این‌باره مطرح شده است صحیح نیست، ما کاری به نوع خودرو نداریم اما خودرو باید حتماً همه استانداردهای ایمنی را داشته باشد ضمن آنکه از نظر ظاهری تمیز و مناسب به چشم بیاید.

وی ادامه داد: اینکه اعلام شده است همه شرکت‌های تاکسیرانی فرودگاه امام باید تویوتای هیبریدی داشته باشند صحیح نیست، ما الزامی به خرید تویوتای هیبریدی نداشته‌ایم البته رانندگان همین شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران هم حدود 40 دستگاه خودرو تویوتای هیبریدی دارند، اما برخی از ماشین‌های این تعاونی دارای سن بیش از 10 سال است که طبق آیین‌نامه جزو تاکسی‌های فرسوده محسوب می‌شود.

سلیمان‌بیگی به وجود رقابت برای ارائه خدمات بهتر به مسافران اشاره کرد و گفت: قطعاً مسافری که از فرودگاه امام خارج می‌شود خود حق تصمیم‌گیری دارد که چه خودرویی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند و در این عرصه رقابتی مسافران اغلب خودروهای تویوتای هیبریدی و RAW4 را نسبت به خودرویی مثل سمند ترجیح می‌دهند ،طبیعی است که چنین خودروهایی در این رقابت می‌مانند.

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی تاکید کرد: شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران باید در گام اول حتماً با فرودگاه امام قرارداد منعقد کند و متعهد شود که خودروهای با استاندارد بالا و مناسب وارد ناوگان می‌کند. ما هیچ مشکلی با خودروهای تولید داخل نداریم و از آنها نیز حمایت می‌کنیم اما باید حتماً استانداردهای لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 5 شرکت تاکسیرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند، گفت: اغلب ناوگان این شرکت‌های تاکسیرانی شامل خودروهای تویوتای هیبریدی، RAW4 و دیگر خودروهای مناسب است. به عنوان مثال شرکت سیر و سفر فقط 800 دستگاه تویوتا RAW4 دارد و یا یکی دیگر از شرکت‌ها 150 دستگاه تویوتای هیبریدی دارد و در یکی دیگر از شرکت‌ها 100 دستگاه تویوتا هیبریدی فعال است.

مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی افزود: تقاضای مسافران برای استفاده از ناوگان بهتر موجب شده است که شرکت‌های تاکسیرانی به سمت نوسازی هرچه بهتر ناوگان خود حرکت کنند.

سلیمان‌بیگی اظهار داشت: البته با توجه به مصرف سوخت و ایجاد آلودگی قطعاً خودروهای کم مصرف و هیبریدی از نظر اقتصادی با صرفه‌تر هستند زیرا اگر فقط به مقوله مصرف سوخت هم توجه کنیم در بلند مدت مزیت‌های مالی و اقتصادی این خودروها بیشتر از خودروهای پر مصرف خواهد بود.

به گزارش فارس امروز رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه‌های امام خمینی (ره) در اعتراض به آنچه عدم هماهنگی تاکسیرانی و شهر فرودگاهی امام خمینی و ممنوعیت مسافرگیری آنها به دلیل نداشتن خودروی تویوتا هیبریدی، عنوان شده بود، مقابل وزارت راه تجمع کرده‌ بوند.

م

فرودگاه تاکسیرانی هیبریدی خمینی خودروهای تویوتای تعاونی تهران سلیمان‌بیگی ادامه دستگاه فعالیت شرکت‌های مسئول ناوگان ساماندهی مسافران رانندگان مناسب حتماً خودرو قرارداد اقتصادی تاکسی عنوان افزود تویوتا برنامه‌ریزی شرکت‌ها البته خودرویی رقابت تاکید باشند قطعاً پرداخت نکرده چندین فرودگاهی گفت‌وگو می‌کند تاکسی‌های استانداردهای نداریم اختیار اینکه