برگزیده ها
مددیاری سالمندان ، نیاز امروز جامعه

مازندمجلس: با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمدتر از همیشه ، دوره پودمانی مددیاری سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک آغاز شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ؛ با پشتیبانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی و همراهی سازمان بهزیستی کشور ، اولین دوره پودمانی مددیاری سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک آغاز به کار کرد.

دکتر فریبرز بختیاری معاون سلامت آسایشگاه با اعلام این خبر ، خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه به ما می گوید برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان بویژه آن دسته از سالمندانی که نیاز به مراقبت های خاص دارند، می بایست به مقوله آموزش سالمندی در تمامی سطوح توجه علمی نمود .

وی ادامه داد: با این رویکرد و در سازماندهی جدید ، دوره آموزش پودمانی مددیاری سالمندان را از میان جمعی از کارکنان شاغل در آسایشگاه آغاز نمودیم تا علاوه بر رفع نیاز مجموعه ، برای رفع نیازهای سایر مراکز مشابه شروعی باشد.

دکتر بختیاری تصریح کرد: این دانشجویان با بهره گیری از توان علمی کارشناسان پرستاری ، بصورت منظم و در طول هفته ، سر فصل های مورد نظر و تأیید دانشگاه جامع علمی– کاربردی را فرا می گیرند تا موفق به اخذ مدرک مددیاری سالمندی شوند.

وی با اشاره به سر فصل ها و موضوعات آموزشی نیز گفت :اصول و روش های مراقبت در سالمندان ، آناتومی مقدماتی ، کلیات بیماری های شایعه در سالمندان ، بررسی و ارزیابی وضعیت سلامت و مهارتهای بالینی در سالمندان ، سر فصل هایی هستند که در برنامه آموزشی روزانه دانشجویان قرار می گیرد .

معاون سلامت آسایشگاه خیریه کهریزک ، آموزش جامع تئوری و عملی کارکنان را که میدان کاری بزرگی در جامعه دارند ، برنامه پیش روی شعبه دانشگاه جامع علمی – کاربردی در این مجموعه دانست که قدم های بسیار موثری را جهت ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان بر خواهد داشت.
سالمندان آسایشگاه مددیاری آموزش سلامت دانشگاه کاربردی کهریزک خیریه جامعه کارکنان سالمندی مجموعه برنامه آموزشی دانشجویان معاون پودمانی امروز بختیاری کیفیت مراقبت زندگی دارند