برگزیده ها

مازندمجلس: صالحی امیری و علیرضا تابش در پیام‌های جداگانه ای درگذشت حمید آخوندی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون را تسلیت گفتند.

مازندمجلس: متن پیام سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
«درگذشت فیلمساز و تهیّه کننده دفاع مقدّس، مرحوم حمید آخوندی موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.
این برادر متعهد که بعد از یک دوره بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ از رزمندگان دیرین لشکر ١٠ سیّدالشهداء (علیه السلام) و یادگاران دوران دفاع مقدّس بود که جز به تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی نمی اندیشید.
با وجود بیماری‌هایی که به سبب جانبازی در دوران جنگ تحمیلی، متحمّل گشته بود، با عشق به وطن و بیان ارزش های آن دوران که ریشه در باور و فرهنگ ایرانی – اسلامی ما دارد، نسبت به ساخت فیلم‌هایی که بازگو کننده واقعیّت های جنگ باشد، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
اینجانب مصیبت فقدان این دوست دیرین و هنرمند متعهد را به عموم جامعه هنری، سینماگران دفاع مقدّس و خانواده محترم آخوندی صمیمانه تسلیت می گویم و در آستانه ماه رحمت الهی، از درگاه ایزد متعال، رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستارم.»
همچنین «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی پیامی ‌درگذشت «حمید آخوندی» تهیه‌کننده سینما و از جانبازان سال‌های دفاع مقدس را تسلیت گفت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در این پیام آمده است:
«ضایعه‌ فقدان زنده یاد «حمید آخوندی» حسرت بر دل‌ها نهاد و زندگی پر برکتش توشه و الگوی رهروان را فراهم کرد.
شرافت، تعهد، خیرخواهی، صداقت و صمیمیت از خصایل ویژه و ماندگار اوست، که سینمای نجیب ایران را ناباورانه از تبلور و جوشش انسانی خویش محروم ساخت.
با گرامی داشت یاد و خاطره‌اش مصیبت وارده را به اهالی و یاران سینمایی و خانواده‌ معظمش تسلیت و تعزیت عرض کرده و غفران و علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.»
حمید آخوندی متولد 1340 تهران، سال گذشته فیلم «ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد را تهیه‌ کرده بود و فیلم‌های «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «چاقی» به کارگردانی راما قوی‌دل و «پایان خدمت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد هم از دیگر آثار او هستند.
آخوندی تسلیت کارگردانی دوران مقدّس اسلامی سینمایی درگاه زرگرنژاد فارابی متعال بنیاد فقدان متعهد گزارش درگذشت ارشاد فرهنگ کننده دیرین مرحوم مصیبت