برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه این فراکسیون درمورد علی مطهری معامله نخواهد کرد، گفت: اگر توافق با فراکسیون مستقلین بر سرخواسته‌های حداقلی فراکسیون امید حاصل نشود این فراکسیون لیست جداگانه‌ای برای هیئت رییسه ارائه خواهد کرد.

مازندمجلس:الیاس حضرتی با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید که بعدازظهر امروز با حضور حدود ۹۰ نفر از اعضای این فراکسیون و با محوریت نحوه ورود به انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: پس از دیدار جمعی از اعضای فراکسیون امید با آقای خاتمی، پایداری‌ها به دنبال جمع کردن نامه‌ای علیه افراد حاضر در این دیدار بودند اما بعد از اینکه دیدند کار پیش نمی‌رود علیه اعضای هیات رییسه مجلس که در این دیدار حاضر بودند به ویژه آقایان وکیلی و مطهری، به هیات نظارت بر نمایندگان شکایت بردند که این امر به نتیجه نرسید.

او گفت: با این حال در آستانه انتخابات هیات رییسه مجلس بار دیگر شاهد بودیم آن‌ها این موضوع را مطرح کردند که به این بهانه آقای مطهری از نائب رئیسی مجلس حذف شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور علی مطهری در جایگاه نایب رییسی مجلس خط قرمز فراکسیون امید است.

حضرتی با بیان این‌که جریانات سیاسی داخل مجلس نمی‌توانند با هیچ بهانه‌ای اقدام به حذف آقای مطهری کنند، گفت: آقای مطهری تابلو و برند مجلس و نشانه آزادگی و حریت و سروبلند قامت مجلس است که ما حاضر نمی‌شویم درمورد ایشان معامله کنیم. در واقع کف مطالبه ما حفظ وضع فعلی است اما حساب ویژه‌ای برای آقای مطهری قائل هستیم.

او با اشاره به تشکیل گروه تعامل در فراکسیون امید برای مذاکره با فراکسیون‌های دیگر بر سر موضوع انتخابات هیئت رییسه مجلس گفت: در جلسه اول که با حضور آقای جلالی برگزار شد مقرر شد رییس و نواب رییس حفظ شوند و در باقی ترکیب تغییراتی رخ دهد از جمله حضور یک خانم و یک نماینده اهل سنت. از همان ابتدا هم آقای جلالی به ما اصرار می‌کرد با آقای لاریجانی دیدار کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: در جلسه سوم فراکسیون امید با مستقلین مجددا مقرر شد رییس و نواب رییس مجلس ثابت بمانند، چهار نماینده از فراکسیون امید چهار نماینده از فراکسیون مستقلین و یک نفر مرضی‌الطرفین انتخاب شود. اما بعد متوجه شدیم همه این پیشنهادات بیهوده بوده است.

حضرتی در پایان تصریح کرد: اگر فراکسیون مستقلین به کف خواسته‌های ما تمکین نکند، فراکسیون امید لیست مستقلی برای همه ارکان هیات رییسه مجلس ارائه خواهد کرد تا پیام مثبتی از مجلس به جامعه صادر شود.

27214

فراکسیون مطهری دیدار رییسه نماینده حضرتی مستقلین انتخابات اعضای جلالی موضوع معامله علی مطهری برگزار اسلامی لاریجانی می‌کرد اصرار شورای اشاره