برگزیده ها
پیکر احمد نیک بیان در یخچال‌های قله کارل مارکس"باقی ماند

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- پس از ۶ روز از بروز حادثه سقوط کوهنورد خوشنام "احمد نیک بیان" در شکاف‌های یخچالی قله کارل مارکس تاجیکستان در ارتفاع ۵۰۰۰ متری و پس از اعزام تیم امداد و نجات و دشواری و پرمخاطره بودن عملیات بالا کشی پیکر مرحوم عملیات انتقال پیکر وی متوقف شد.

مازندمجلس: پیکر احمد نیک بیان در یخچال‌های قله کارل مارکسبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، به نقل از انجمن پزشکی کوهستان ایران، پس از ۶ روز از بروز حادثه سقوط کوهنورد خوشنام "احمد نیک بیان" در شکاف‌های یخچالی قله کارل مارکس تاجیکستان در ارتفاع ۵۰۰۰ متری و پس از اعزام تیم امداد و نجات و دشواری و پرمخاطره بودن عملیات بالا کشی پیکر مرحوم عملیات انتقال پیکر وی متوقف شد.

تیم امدادی که روز گذشته به ارتفاعات یخچال قله "کارل مارکس" اعزام شده بود پس از رسیدن به محل حادثه و تلاشی ناموفق بدلیل خطرناک بودن هرگونه اقدام جهت انتقال پیکر مرحوم "نیک بیان" تصمیم به خاتمه عملیات کمک رسانی گرفته و صبح امروز به کمپ یک و سپس به آخرین روستای منطقه "میشگا" برگشتند.

بر اساس تماس خانواده زنده یاد "نیک بیان"با سفارت ایران در تاجیکستان عملیات خاتمه یافته در نظر گرفته می‌شود.

پیام خانواده مرحوم به شرح ذیل است:

با سلام و درود و با تشکر از حمایت، همدلی و همدردی همهٔ دوستان، همنوردان و عزیزان

طبق تماسی که با سفارت ایران در تاجیکستان داشتیم:
تیم امداد و نجات به دلیل سخت و خطرناک بودن عملیات، کمک رسانی را لغو کرده و امروز صبح زود هنگام به سمت روستای "میشگا" حرکت کردند، انتظار نمیرود تیم مجدداً به منطقه برگردد. اکنون که در مسیر زادگاه پدرمان (کرمانشاه) هستیم این مصیبت را به جامعه کوهنوردی تسلیت گفته و از همیاری و پیگیری همه دوستان سپاسگذاریم. 
عملیات مارکس مرحوم تاجیکستان امروز منطقه روستای میشگا دوستان سفارت خانواده گرفته خطرناک حادثه جامعه اعزام امداد خاتمه انتقال رسانی