برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران و از اعضای فراکسیون امید، پس از پایان جلسه بعد از ظهر امروز (شنبه) مجمع عمومی این فراکسیون، درباره مطالبی که از سوی برخی افراد درباره جلسه فراکسیون مستقلین و فراکسیون اصولگرایان با علی مطهری مطرح شده، توضیح داد.

مازندمجلس: محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که روز گذشته آقای مطهری به عنوان نماینده فراکسیون امید، به جلسه مشترکی با اعضای دو فراکسیون دیگر یعنی فراکسیون مستقلین و اصولگرایان دعوت شد، درباره آنچه در این جلسه گذشت، گفت: بنا بر گزارشی که امروز آقای مطهری در مجمع عمومی فراکسیون به اطلاع اعضا رساند، در جلسه روز جمعه بعد از این‌که آقای مطهری، کف مطالبات فراکسیون امید را حفظ وضع موجود مطرح کرده، آقایان در پاسخ گفته‌اند که فراکسیون مستقلین و فراکسیون اصولگرایان، با یکدیگر به توافق رسیده‌اند که با یک لیست مشترک در انتخابات هیات رئیسه حاضر شوند و این تصمیم در هر دو فراکسیون به رای گذاشته شده و تایید شده است. لذا امکان تعامل با فراکسیون امید برای ما وجود ندارد.

وکیلی افزود: شکل توافق مذکور هم این‌گونه است که هر دو فراکسیون به ریاست آقای لاریجانی رای بدهند و از هر فراکسیون یک نفر به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شود و 9 کرسی دیگر هیات رئیسه نیز بین دو فراکسیون تقسیم شود به شکلی که از هر فراکسیون، 6 نفر در هیات رئیسه حضور داشته باشند و هیچ یک از کرسی‌های هیات رئیسه به فراکسیون امید نرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس، با تاکید بر این‌که معنای توافق اصولگرایان و مستقلین، حذف پزشکیان و مطهری و سایر اعضای فراکسیون امید از هیات رئیسه است، گفت: آقای مطهری در پاسخ به این سخن دوستان، به آنها گفته که وقتی شما چنین توافقی را کرده‌اید و باب تعامل و گفت‌وگو را بسته‌اید، علت برگزاری این جلسه چیست؟ آیا هدفتان تنها ابلاغ تصمیم به ما بوده؟ چون در شرایطی که تصمیم قطعی خود را گرفته‌اید، دعوت از ما برای برگزاری جلسه مشترک معنایی ندارد.

این عضو کمیسیون امید همچنین افزود: البته آقای مطهری در پایان این جلسه از طرف شخص خود، یک پیشنهاد هم مطرح کرده و آن دو فراکسیون هم از این پیشنهاد آقای مطهری استقبال کرده‌اند. اما چون این نظر شخصی ایشان بود و پذیرفتن آن هم مستلزم حذف آقای مطهری بود، فراکسیون با تاکید بر خطوط قرمز خود، با این پیشنهاد آقای مطهری موافقت نکرد.
فراکسیون مطهری رئیسه اصولگرایان مستقلین توافق تصمیم وکیلی این‌که پیشنهاد برگزاری ندارد تعامل تاکید افزود اعضای درباره گفت‌وگو عنوان نماینده مشترک