برگزیده ها

مازندمجلس: «مصطفی اعلایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا امروز (شنبه) پیش بینی‌ کرد که روابطی که بین دو کشور وجود دارد با پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت بیشتر خواهد شد.

مازندمجلس: اعلایی در یک کنفرانس مطبوعاتی، با اشاره به سیاستهای تهران گفت: ایران برای حفظ روابط در چارچوب همکاری جنوب - جنوب تاکید دارد و آن را تقویت خواهد کرد.

به گزارش نامه نیوز و به نقل از سایت خبری 'اولتیماس نوتیسیاس' ونزوئلا، او تصریح کرد: ایران و ونزوئلا از مدتها، ارتباط بسیار خوبی‌ دارند. و این مهم ادامه خواهد داشت و امیدواریم که هر دو کشور از نزدیکی روابط و ایجاد فرصت ها به خوبی بهره مند شوند.

اعلایی همچنین خواهان تعمیق روابط با کشورهای آمریکای لاتین شد.

دیپلمات ارشد ایرانی از سوی دیگر از تمدید قرارداد نفتی‌ امضا شده در اواخر سال 2016 با کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت استقبال کرد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: من مطمئن هستم که این توافق به بهبود قیمت نفت خام کمک خواهد کرد.

وی یادآورشد: معتقدم که در طول ماه های اخیر، قیمت هایی‌ که داشتیم ناعادلانه بود و این برای سیستم اقتصاد جهانی‌ مناسب نبود.

نماینده دستگاه دیپلماسی ایران گفت: سیاست ایران برای تعیین قیمت نفت به شکل عادلانه است به شکلی که برای تولید کننده و مصرف کننده انرژی با صرفه باشد.

اعلایی از سوی دیگر، ضمن تجلیل از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با مشارکت 72 درصدی رای دهندگان در انتخابات بار دیگر روحانی با بیش از 56 درصد آرا انتخاب شد و مردم نشان دادند که ایران دموکراتیک ترین کشور در خاور میانه است.
روابط کننده اعلایی ونزوئلا کشورهای انتخابات تولید ادامه تصریح