برگزیده ها

مازندمجلس: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، ۴.۵۳ میلیون تومان بوده که ۵.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۹۶  نشانگر آن است که تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۶ هزار و ۳۷۴ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت ماه سال ۹۶ حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۷.۶ درصدی، بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با اردیبهشت ماه سال قبل ۴.۴ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل، به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۵.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۳.۷ و ۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۷ با ۱۱.۲ درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت به منطقه ۲۲ با ۴.۷ درصد تعلق دارد.

این گزارش تکمیل می شود

مسکونی واحدهای متوسط معاملات تهران بیشترین مشابه گزارش معامله اردیبهشت منطقه افزایش تعداد می‌دهد میلیون