برگزیده ها
مردم در انتخابات راه دولت تدبیر و امید برای اداره کشور را به وعده‌های دیگران ترجیح دادند/ رفع حصر و محدودیت‌ها، فصل مشترک صدای غالب در این انتخابات بود

مازندمجلس: نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود گفت: مردم در این انتخابات با همه کمبود‌ها و مشکلاتی که دارند، راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است، بر وعده‌های دیگران ترجیح دادند.

مازندمجلس: نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود گفت: مردم در این انتخابات با همه کمبود‌ها و مشکلاتی که دارند، راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است، بر وعده‌های دیگران ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا تابش در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد که در این ماه خیر و برکت، تقدیر مملکت‌مان هرچه نیکوتر رقم بخورد و در ادامه اعلام کرد: ماه خرداد را آغاز کرده‌ایم، ماه حادثه‌ها و حماسه‌ها، ماهی که خلاصه تاریخ انقلاب اسلامی است. امسال بر گذشت تاریخ از هر روز آن تأمل کنیم و از دیروز برای امروز و فردای خود، جامعه و کشورمان درسی بیاموزیم.

او گفت: در آستانه پنجاه‌ و چهارمین سالگرد پانزده خرداد هستیم؛ نقطه عطف مبارزات علیه استبداد و به تعبیر حضرت امام نقطه امید به رهایی. تاریخ را دوباره بخوانیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان یزد در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امسال چهلمین سال رحلت دکتر علی شریعتی است. ۲۹ خرداد، نماد حضور موثر روشنفکر مسلمان در متن زندگی و تلاش مردم. دغدغه‌ها و دستاوردهای بزرگان اندیشه را پاس بداریم.

او ادامه داد: سی پنجمین سالگرد حماسه آزادی خرمشهر است. سوم خرداد، روزی که حیات و عزت و امید به میان همه ایرانیان بازگشت. از روزهای پر درس تاریخ به سادگی نگذریم. چهاردهم خرداد، از روزی که روح خدا به خدا پیوست هم بیست و هشت سال گذشته است. اندیشه‌ها، آرمان‌ها و وصایای امام راحل را بازخوانی کنیم و پاس بداریم.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حماسه دوم خرداد، روز پیروزی مردم‌سالاری در ایران هم امسال ۲۰ ساله شد، خاطرنشان کرد: روزی که ملت بزرگ ایران با انتخاب سیدمحمدخاتمی پیامی نو به تاریخ داد. پیام حرمت انسان، قدرت جامعه مدنی، منزلت جهانی ایران گشایش فرصت‌های جدید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد ملی. ملت را امروز از آن سرمایه‌های ملی محروم نکنیم. روزی پرشکوه را هم پشت سرگذاشتیم. روز ۲۹ اردیبهشت. حماسه بزرگ مشارکت و آگاهی و انتخاب مردم. 

او با اشاره به مشارکت نود و چهار درصدی مردم حوزه انتخابیه خود در انتخابات و رای چشمگیر روحانی، در اردکان اعلام کرد: در این حماسه ملی سهم و نقش ویژه‌ای داشتند و انتخابات شوراها نیز با مشارکت آنها به بهترین نحو ممکن برگزار شد. قدردان این مردم خوب باشیم و بر حل مشکلات آنها کمر همت ببندیم. خصوصاً تامین آب برای استان یزد که یک مسئله حیاتی است. به‌عنوان نماینده همه مردم ایران در مجلس، به شور و شعور و مدنیت ملت ایران در خلق حماسه اردیبهشت  می‌بالم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: باید قدردان راهنمایی‌ها و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب باشیم که با اعتماد به ملت و اعتبار بخشیدن به صندوق رأی، زمینه‌ مشارکت و رقابت حداکثری مردم و ارتقای منزلت ایران در جهان را فراهم ساختند.

او همچنین به روحانی منتخب شایسته ملت و جهانگیری، مدافع شایسته حق و حقیقت تبریک گفت و همچنین از تلاش همه فعالان سیاسی و مدنی و اجتماعی و فرهنگی و همه ناظران و مجریان و برگزارکنندگان این انتخابات که توانستند دوباره به مردم امید و به کشور اعتبار ببخشند، تقدیر کرد.

تابش گفت: مردم کار خود را به نحو احسن انجام دادند، اما کار دولت و مجلس و نظام آغاز شده است تا به مسائل و انتظارات و مطالبات مردم به جدیت و سرعت و صراحت پاسخ گویند. مردم هم نشان دادند که چه می‌خواهند و هم نشان دادند که چه نمی‌خواهند. با رای خود گفتند که از چه می‌ترسند و به چه امید دارند.

او گفت: اکنون وظیفه ماست به همه خواسته‌ها و امید‌های مردم که با صراحت و متانت در همه جای ایران مطرح شده است، توجه کنیم. مردم در عمل نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی علاقمندند، به قانون اساسی پایبندند و با همه کمبود‌ها و مشکلاتی که دارند، راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است، بر وعده‌های دیگران ترجیح می‌دهند. به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال، دل بسته‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان یزد در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مردم راه غلبه بر مسائل پیش رو را گفت‌وگو و مردم‌سالاری می‌دانند و درعین حال بر رفع محدودیت‌ها برای حضور همه اندیشه‌ها و ظرفیت‌ها در توسعه همه جانبه کشور تأکید دارند. رفع حصر و محدودیت‌ها، فصل مشترک صدای غالب در این انتخابات بود. پس بیایید و بیاییم با تمکین به این قاعده دموکراتیک به دنبال گفتگو و اجماع ملی بر سر همه مسائل کشور باشیم و با هم همه آنها را حل کنیم.

او اضافه کرد: اجماع ملی درمورد حاکمیت قانون و احقاق حقوق شهروندی، بر سر دفاع از آزادی‌های مصرح فردی و اجتماعی، بر سر حل مسأله اشتغال مولد، بر سر حل مسائل زیست محیطی و آب، بر سر اصلاح ساختار‌های اداری و اجرایی بر سر مطالبات جوانان و زنان و نخبگان و اقوام و بر سر همه چالش‌ها و ابر چالش‌هایی که امروز برابر جامعه و نظام قراردارد. البته لازمه این اجماع و تفاهم، گذر از سوءظن‌ها به حسن‌ظن‌هاست. زمان به ما اجازه نمی‌دهد که فرصت‌ها را از دست بدهیم و از سرمایه‌های معنوی و ملی در جهت تحرک هرچه بیشتر، قدم برنداریم.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس اعلام کرد: پس باید همه دست به دست هم بدهیم و در جهت توفیق هر چه بیشتر دولت آینده که توفیق نظام، توفیق رهبری معظم انقلاب و توفیق ایران عزیز است، لحظه‌ای درنگ نکنیم. ما در فراکسیون امید راه تعامل و همراهی و همکاری با سایر فراکسیون‌ها و دولت را وجهه همت خویش قرار داده‌ایم و انتظار همراهمی داریم تا آرامش و امنیت مردم و پیشرفت و توسعه کشور رقم بخورد.

تابش در پایان تصریح کرد: کار نمایندگان محترم مجلس، کمیسیون‌‌ها و فراکسیون‌ها از این پس سنگین‌تر و جدی‌تر است. بکوشیم که در این راه اشتباه نکنیم و زمان را از دست ندهیم.

انتخابات دادند خرداد اسلامی تاریخ حماسه امروز فراکسیون مشارکت توفیق مسائل دارند انقلاب جامعه امسال خاطرنشان اجماع باشیم نکنیم اعلام اردکان نماینده شورای دیگران محدودیت‌ها ترجیح اداره وعده‌های تدبیر اضافه اعتبار بیشتر همچنین قدردان فراکسیون‌ها شایسته صراحت قانون مطالبات روحانی اجتماعی بدهیم توسعه اردیبهشت مشکلاتی سالگرد دوباره برگزیده تبریک بخورد تقدیر کمبود‌ها اصلاح‌طلب مردم‌سالاری منزلت سرمایه‌های اندیشه‌ها مشترک دستور بداریم ادامه