برگزیده ها

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که گزینه ای بهتر از ظریف برای وزارت خارجه نداریم و کارهای که وی پایه گذار آن بودند باید با قدرت و استحکام دنبال شود .

مازندمجلس: علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با نامه نیوز در واکنش به سخنان برخی منتقدان دولت یازدهم مبنی بر عدم توجه دولت به دیپلماسی منطقه ای گفت: سیاست خارجی دارای کلیتی است و مسائل از هم جدا نیستند، وقتی مناسبات ما با کشورهای بزرگ دنیا به صورت جدی مورد توجه قرار می گیرد و تقویت می شود قطعا آثار و نتایج منطقه ای نیز به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن آقای روحانی شاهد فضای جدیدی در سیاست خارجی کشور بودیم که این موضوع هم مسائل خارج از منطقه و هم مسائل منطقه ای را شامل شد.

نجفی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی تلاش می کند ایران هراسی را از کشور دور کند و با اجرای همین سیاست ها پروژه امنیتی سازی ایران با شکست مواجه شد، بیان کرد: دولت می خواهد روابط اش را براساس اصول عزت حکمت و مصلحت با دنیا و کشورهای که با ما روابط سیاسی رسمی دارند توسعه دهد و این خوشایند برخی کشورهای رقیب ما در منطقه نیست به همین خاطر مدام بر طبل اختلاف و تفرقه می کوبند و دنبال بهانه گیری هستند.

وی تاکید کرد: قدرت ایران از مردم و نظام دموکراتیک و ارزشهای نظام ناشی می شود و نه از این ائتلاف سازی ها و حضور بیگانگان در منطقه ،پس بهتراست کشورهای منطقه نیز ضمن تعامل با ایران این قدرت را بپذیرند.

این عضو کمیسون امنیت ملی با تاکید بر اینکه آقای روحانی در حوزه مسائل منطقه ای ضعفی نداشته اند، تصریح کرد: آقای روحانی در عرصه  سیاست منطقه ای  بسیار قدرتمند ظاهر شده اند، سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعامل و همکاری با کشورهای درون منطقه بوده است گرچه ما شاهد این همکاری از سوی کشورهای منطقه نبوده ایم  ولی این تعامل را ادامه داده ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی اتفاقات مانند حمله به سفارت عربستان تاثیرات بدی بر روابط ایران با کشورهای همسایه داشت، تاکید کرد: سیاست ما رد اینگونه اقدامات خشونت طلبانه است و این مسئله را نیز به مسولان عربستانی عنوان کردیم.

نجفی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر برداشتن تحریم ها در حوزه های دیگر در دولت دوازدهم گفت: وزارت امور خارجه نیز طی بیاینه ای اعلام کرده است که گرچه برداشتن تحریم ها در حوزه های دیگر کار دشورای است اما تلاش خود را برای برداشتن این تحریم ها انجام می دهد،ما نیز معتقدیم که باید گام هایی در این زمینه آغاز شود تا این تحریم های ناجوانمردانه علیه ما برداشته شود و ما نیز نباید از گفت وگو و تعامل بترسیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب و مثبت محمدجواد ظریف بیان کرد:ما گزینه ای بهتر از ظریف برای وزارت خارجه نداریم و کارهای که وی ظریف پایه گذار آن بودند باید با قدرت و استحکام دنبال شود .


منطقه سیاست کشورهای تحریم روحانی مسائل تعامل اینکه تاکید برداشتن اشاره روابط خارجی خارجه وزارت دیپلماسی امنیت همکاری گزینه نداریم دنبال کمیسیون قدرتمند اقدامات عربستانی سخنان