برگزیده ها

مازندمجلس: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد که اتکای سعودی و بحرین به آمریکای ترامپ حاصلی برای آن ها ندارد.

مازندمجلس:
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز یکشنبه با خالد القدومی رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفت وگو کرد.
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی را به مناسبت انتخاب آقای اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس تسلیم کرد و بر استمرار حمایت همه جانبه کشورمان از ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین رمز موفقیت و پیروزی نهایت فلسطین را در وحدت گروه های فلسطینی و مقاومت خواند و افزود: حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواب راحت را از چشم رژیم صهیونیستی ربوده اند.
امیرعبداللهیان با اشاره به سفر ترامپ به منطقه یادآور شد: اتکای سعودی و بحرین به آمریکای ترامپ حاصلی برای آن ها ندارد.
وی افزود: نتیجه دلگرمی حکومت آل خلیفه به حمایت سعودی از محاصره نظامی بیت آیت الله عیسی قاسم و چراغ سبز آمریکا تشدید بحران داخلی در بحرین است و در یمن نیز سرکوب مردم مظلوم این کشور تشدید شده است.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحرکات مرموزانه رژیم صهیونیستی و بصیرت ملت ها و برخی گروه ها تاکید کرد که عادی سازی روابط عربی اسرائیلی محقق نخواهد شد و قدس قبله اول مسلمین جهان باقی خواهد ماند.
وی تلاش برای ایجاد ائتلاف دروغین در منطقه را اقدامی در راستای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و قدس شریف خواند و بر اینکه فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلامی باقی می ماند تاکید کرد.
خالد قدومی رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حماس در ارائه سند جدید خود از اصول قبلی خود عقب نشینی نکرده است، گفت: در سند جدید حماس دیدگاه های ما کاملا روشن بوده و بر اصول سند قبلی از جمله حفظ تمامیت سرزمینی فلسطین از بهر تا نهر به رسمین نشناختن رژیم اشغالگر قدس و شناختن قدس به عنوان قبله مسلمین و بازگشت تمام آوارگان و مهاجران فلسطینی تاکید کرده ایم.
وی در ادامه در ارزیابی سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض گفت: نتایج این سفر کاملا مشخص بوده و این سفر نشان دهنده وجود خلل و نقص آشکار، بی عدالتی و آشفتگی در سیستم جهانی است.
خالد قدومی برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران را که با حضور و توجه ویژه مقام معظم رهبری همراه بود را نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به حمایت از موضوع فلسطین خواند.
رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در پایان تقویت ائتلافی کشورهای حامی محور مقاومت را عامل موثری در اعتلای جبهه مقاومت و حفظ ثبات و امنیت در منطقه دانست.
فلسطین اسلامی مقاومت حمایت تاکید امیرعبداللهیان اشاره خواند منطقه عنوان ترامپ دیدار سعودی تهران دهنده بحرین آمریکا اینکه قدومی کاملا مسلمین تشدید المللی مظلوم ندارد حاصلی آمریکای کنفرانس اتکای افزود فلسطینی انتفاضه صهیونیستی