برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه شرق در گزارشی که به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اختصاص دارد نوشت:او شهریورماه ٧٦ سالِ پیش در محله سرپولک تهران به دنیا آمد. پدرش حسن چمران‌ساوجی بود که از روستای چمران ‌ساوه به تهران مهاجرت کرده بود.

مازندمجلس: مهدی چمران در خانواده‌ای هشت‌نفره بزرگ شد و پنج برادر دارد که مصطفی و عباس از همه آنها مشهورترند. برادر بزرگ‌ترش همان دکتر چمران مشهور و از نزدیکان امام موسی صدر است که در خرداد ٦٠ شهید شد، عباس برادر وسطی هم آخرین رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف قبل از انقلاب بود که پس از شهید چمران درگذشت. 

‌خودش فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است. سه فرزند دارد؛ دو پسر به نام‌های مصطفی و محمدحسین و یک دختر. دخترش در بسطام زندگی می‌کند و مدیر دو مدرسه است.
 
پسر بزرگش مصطفی، مهندسی مکانیک خوانده و آن‌طور که چمران می‌گوید برای نیروگاه‌ها دستگاه تصفیه می‌سازد، محمدحسین پسر کوچکش اما خبرساز شده؛ او متولد ٦٦ است و کارشناسی معماری‌اش را سال ٨٩ از دانشگاه آزاد تهران مرکز گرفته است. محمدحسین در سال ٩١ به سمت جانشین معاونت شهرسازی شرکت نوسازی عباس‌آباد منصوب و سه سال بعد سرپرست آنجا شد. حکم سرپرستی محمدحسین چمران بر شرکت نوسازی عباس‌آباد درست زمانی صادر شد که بحث حسابرسی اراضی عباس‌آباد در شورای شهر تهران بیش از هر زمان دیگری داغ بود. همان روزها چمران خود به میدان آمد و در پاسخ به نقدهایی که در رسانه‌ها درباره او و خانواده‌اش دست‌به‌دست می‌شد، گفت: «بنده حساسیت بسیار شدیدی نسبت به اراضی عباس‌آباد داشته و حتی مخالفت خود را با ساخت بانک مرکزی، بانک سپه و ساختمان راه‌آهن در آنجا به صراحت اعلام کرده‌ام؛ همین الان هم پیگیر ماجرای اراضی عباس‌آباد هستم. چراکه معتقدم این اراضی باید کاربری فرهنگی و گردشگری داشته باشد».

چمران عباس‌آباد محمدحسین اراضی تهران دانشگاه مصطفی برادر نوسازی مهندسی فرزند کارشناسی