برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید می‌گوید برای انتخابات هیئت رئیسه به دلیل مذاکرات ناموفق با دیگر فراکسیون ها، لیست 12 نفره تعیین کرده ایم که اگر تا زمان انتخابات با سایر فراکسیون‌ها برای لیست مشترک به تفاهم نرسیم، لیست 12 نفره را به برای رای گیری به صحن معرفی می‌کنیم.

مازندمجلس: علیرضا رحیمی؛ نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با اشاره به حواشی ایجاد شده بر سر کرسی‌های هئیت‌رئیسه مجلس، گفت:‌ در روزهای گذشته فراکسیون امید با فراکسیون مستقلین گفت‌وگوهایی را انجام داده است. نماینده‌هایی که وظیفه این رایزنی را برعهده داشتند گزارش‌هایی را به فراکسیون ارائه دادند که نشان می‌داد این رایزنی‌ها مسیر توافق را طی نکرده است؛ به همین دلیل اعضای فراکسیون‌امید با رای‌گیری‌های اجمالی تصمیم گرفتند برای هر 12 کرسی هئیت‌رئیسه کاندیدا داشته باشند، در این تصمیم‌گیری بر ریاست آقای پزشکیان نیز اجماع صورت گرفت.

رحمیی با بیان اینکه رایزنی‌ها با دو فراکسیون‌ دیگر در دو روز آینده ادامه خواهد داشت،‌ تصریح کرد:‌ طی این دو روز لیست کامل فراکسیون‌امید هم تکمیل خواهد شد و گزینه های نامزدی نواب‌رئیس و دبیران هئیت‌رئیسه که به دلیل محدودیت زمان و ادامه مذاکرات،‌ رای گیری به عمل نیامد در این دو روز رای‌گیری و انتخاب خواهند شد و در روزهای آینده نیز لیست فراکسیون امید به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین پزشکیان به عنوان رئیس و عدم حضور عارف در لیست 12 نفره هئیت رئیسه، گفت:‌ بلاخره با توجه به جایگاه عارف، نگاه ما این بود که ایشان مجموعه فراکسیون را به خوبی اداره و پشتیبانی کردند، اما با توجه به مباحث گسترده‌ای که صورت گرفت، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف کاندیداتوری ایشان بودند به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد تا آقای پزشکیان به عنوان گزینه اول ما برای ریاست‌مجلس در لیست 12 نفره قرار بگیرد.

 رحیمی ادامه داد: گمانه زنی‌هایی که از سوی فراکسیون امید در مورد رای آوری لیست 12 نفره صورت گرفته، یک گمانه‌زنی مبتنی بر واقعیت است. به این معنا که افرادی که رای آور هستند در لیست فراکسیون قرار می‌گیرند و به صحن معرفی می‌شوند. به هرصورت در فراکسیون فضا برای کاندیداتوری اعضا، آزاد است و کسانی که در لیست قرار می‌گیرند می‌توانند به صورت فردی یا جمعی با سایر نمایندگان به رایزنی بپردازند. نگاه فراکسیون امید به انتخابات هئیت‌رئیسه یک نگاه واقع بینانه است.

 عضو بنیاد باران با بیان اینکه فراکسیون امید به دنبال یک نگاه تعاملی است و نه تقابلی، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تقویت هئیت‌رئیسه به دور از هرگونه جنجال و تنش هستیم. در خصوص انتخابات هئیت‌رئیسه که در روز چهارشنبه برگزار می‌شود نمایندگان فراکسیون امید با نمایندگان آقای لاریجانی مذاکراتی را انجام داده‌اند.

 علیرضا رحیمی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های که قرار است فراکسیون امید با دیگر فراکسیون‌ها داشته باشد، تصریح‌کرد: باید ببینیم نحوه تعامل فراکسیون مستقلین به چه صورتی است و نگاهشان به ترکیب هئیت‌رئیسه یک نگاه تعاملی است یا تقابلی! ما معتقدیم فضای مجلس فضایی مبتنی بر همکاری است؛ لذا هرگونه تقابل تاثیرات نامناسبی را بر روی فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها خواهد گذاشت. در هر صورت رایزنی‌های که در یکی دو روز آینده انجام می‌شود درصد موفقیت لیست مشترک را نشان خواهد داد.
فراکسیون هئیت‌رئیسه نمایندگان اشاره اسلامی آینده ادامه فراکسیون‌ها پزشکیان شورای عارف رایزنی کاندیداتوری عده‌ای عنوان گرفته رایزنی‌های مبتنی گزینه انتخابات تعاملی تقابلی می‌گیرند هرگونه دنبال فراکسیون‌امید ارائه مشترک رئیسه کرسی‌های لاریجانی نماینده اصلاح‌طلب ریاست تصمیم رایزنی‌ها مستقلین روزهای اینکه