برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت گفت: امروز مجلس همراه‌تر با دولت سرکار است و انتظار و مطالبه پایگاه راى دولت روحانی این است که در سطح زیرمجموعه خود تغییرات جدی اعمال کند و همچنین براساس گردش نخبگان و حضور نیروهای جوان‌تر که از لحاظ توانمندی و ظرفیت می‌توانند ایفای مسئولیت کنند به این مساله توجه شود.

مازندمجلس:این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مطالبات مردم باتوجه به رویکرد موفق آقای روحانی در چهار سال اول استمرار  این رویکرد است و باید در چهار سال دوم نمود عینیداشته باشد. نمود عینی آن هم حضور بیشتر زنان در کابینه دولت دوازدهم است.

منصوری درباره اینکه چه وزارتخانه‌هایی باید دستخوشتغییر شوند، گفت: بخشی از زیرمجموعه دولت که مستقیماً به عنوان سازمان و سامانه سیاسیدولت محسوب می‌شود باید تغییر کند. در سراسر کشور نقدهایی نسبت به آن در دولت یازدهموجود داشته است؛ باید افرادی به کار گمارده شوند که علاوه بر توانایی و کارآمدی بهلحاظ اینکه در سازمان سیاسی دولت حضور دارند همسو و همراه دولت باشند اما  اکنون از آن درجه همسویی و همراهی لازم با اهدافو برنامه‌های دولت برخوردار نیستند که برنامه‌های دولت را بتوانند در سراسر کشور محققکنند.

همچنين حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمعمحققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت به سمت و سوی وضع مطلوب نیازمندیک بدنه اجرایی قوی و البته همدل و همراه است، اظهار داشت: در دولت یازدهم شاهد آنبودیم که برخی از ورزا و همچنین برخی از مدیران در سطوح عالی و میانی با منویات و برنامه‌هایرئیس جمهور و حامیان دولت همراه نبودند و این در حالی است که کسانی باید وزیر و مدیرشوند که متناسب با وعده‌ها و برنامه‌های رئیس جمهور باشند.

وی با بیان اینکه اجرای وعده‌های مهم آقای روحانیبا ترکیب کنونی دولت متناسب نیست، تصریح کرد: لازم است بدنه دولت گرایش بیشتری نسبتبه شخص رئیس جمهور و جریان‌های حامی ایشان داشته باشند، لازم است جوان‌گرایی بیشتریهم در دولت انجام شود. همچنین ضروری است بدنه اجرایی دولت به ویژه در سطح استانداری‌هاو فرمانداری‌ها نسبت به دولت همراه باشند.

او با بیان اینکه وزیر کشور دولت دوازدهم باید کسیباشد که رویکرد رئیس‌جمهور را جدی‌‌تر اجرا کند، خاطرنشان کرد: برخی از استاندارانو مدیران در دولت یازدهم، نه تنها رویکرد روحانی را دنبال نمی‌کردند بلکه مخالف آنهم بودند و خلاف آن را اجرا می‌کردند و در مقابل برنامه‌های دولت ایستاده بودند.

2727

 

 

اینکه باشند برنامه‌های همراه رویکرد جمهور دوازدهم مدیران سراسر متناسب همچنین یازدهم سیاسی روحانی اجرایی کابینه