برگزیده ها
مازندمجلس: هیجانات انتخابات ریاست جمهوری ذاتی، تا حد زیادی قابل قبول و مشارکت آفرین است و طبیعی است پس از پایان انتخابات باید به هیجانات پایان داد.
جریان پیروز در انتخابات شاید علل پیروزی خود را به تحلیل بنشینند اما هرگز به ضعفها و کاستی ها ورود نمی‌کند بالعکس جریان مقابل که موفق به کسب اکثریت آراء مردم نشده است باید با رویکردی متفاوت به تجزیه و تحلیل قوت‌ها و بویژه ضعف‌های خود بپردازد.

متاسفانه پس از اعلام نتایج انتخابات  شاهد تحلیل‌های هیجانی از سوی برخی دلسوزان و معتقدان به این راه و مرام بودیم که نه تنها به اصلاح و خودسازی این جریان کمک نمی‌کند بلکه جز تزریق یاس و سرخوردگی حاصل دیگری ندارد.

جریان اصولگرایی یک حقیقت است کما اینکه اصلاح طلبی اینگونه است و نمی‌توان هیچکدام را نادیده گرفت.

تجربه انتخابات پس از انقلاب حکایت از رویکرد و رویگردانی مردم در مقاطعی به هر یک از دو جریان دارد. مردم در دوره‌‌ای اصلاح طلبان را بر کرسی های شوراها، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نشانده‌اند و در مقطع بعدی با رای‌شان اصولگرایان را برگزیده‌اند.

پس نه شکست‌ها دائمی‌اند که نا امید شویم ، نه پیروزی‌ها همیشگی اند که مغرور شویم. آنچه مهم است درسها و عبرت‌هایی است که باید به رویش های دوباره ، بازگشت مردم به سمت جریان مطبوعمان بیانجامد.

هر جریانی برای کسب رای نیازمند ارتباط با مردم است ،آنهم  ارتباطی دائمی و نه منحصر به زمان انتخابات.

هر جریانی برای موفقیت نیازمند شناخت مردم است. شناخت مطالبات، شناخت هیجانات ، شناخت ذهن و شناخت زیر ساخت‌های فکری در لایه های زیرین جامعه.

درست است که سیاستمداران نوک پنهان سیاست ورزی تلقی می‌شوند اما آنان بدون بهره‌گیری از جامعه شناسان و جامعه شناسی علمی هرگز نمی‌توانند به موفقیت برسند چرا که جامعه خود را نخواهند شناخت.

جریان اصولگرایی بدون افتادن در دام هیجانات تحلیلی باید به نقد درون گفتمانی بپردازند. جامعه را بهتر بشناسد. در روشهای ارتباطی خود تجدید نظر کند  و به چهره‌های نو و نو اندیش بیاندیشد .

خود انتقادی اصلاح گرایانه راهی است که باید باب آن را گشود، فراخوان داد، تیم تشکیل داد ، از ظرفیت‌های جبهه مردمی استفاده کرد، از کارشناسان و دست اندر کاران نظرسنجی های انتخاباتی بهره برد، دوباره به میان مردم رفت و دلایل رای آنها را پرسید و کارهای بسیاری که در این مجال نمی‌گنجد.

اگر این مسیر درست پیموده شود زنجیره پیروزی ها در انتظار خواهد بود . انشاالله
جریان شناخت جامعه اصلاح انتخابات هیجانات جریانی دوباره نیازمند موفقیت اصولگرایی ارتباطی پیروزی ریاست گرایانه جمهوری پایان تحلیل انتقادی نمی‌کند