برگزیده ها
افزایش دو برابری بودجه کتابخانه ملی در دولت یازدهم
مازندمجلس: افزایش دو برابری بودجه کتابخانه ملی در دولت یازدهم به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهری لطیفی رئیس اداره برنامه و بودجه کتابخانه ملی اظهار داشت: یکی از  چالش‌ تحولات  در حوزه بودجه سازمان اسناد و کتابخانه ملی نبود اداره مستقل برنامه و بودجه در تشکیلات ساختاری بود که با روی کار آمدن جناب صالحی امیری رئیس سابق کتابخانه ملی این مهم با پیگیری های معاون پشتیبانی محقق شد.

وی افزود: متعاقباً علاوه بر شکل­‌گیری دائره برنامه و بودجه برای نخستین ­بار در تاریخچه سازمان اسناد و کتابخانه ملی، شاهد افزایش بیش از دو برابری بودجه سازمان  بودیم به طوری که افزایش بودجه سازمان از 440 میلیارد ریال در سال 1392 به 940 میلیارد ریال در سال 1395 رسید. 

مهری لطیفی دانشجوی دکتری تخصصی بازیابی اطلاعات این روزها در صدد تحقیقی با عنوان کاربرد سایبرنتیک در ارگان‌ها و نهادهای صنعتی است چرا که در این زمینه تفصیلاً تتبعی صورت نگرفته است. این دانش پژوه پیشتر با پژوهش و تحقیق، مشترکاً مقاله­‌ای با عنوان ارزیابی کاربران از تالار رقومی کتابخانه ملی ایران و همچنین با بررسی در اینترنت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مقطع کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (سال 1394)توانسته آگاهی بخشی قابل توجهی به کاربران با موضوعات یاد شده ارائه کند.
 
دفاعیه و ارائه این تحقیق در شرایطی بود که یکی از عمده مشکلات فراروی کاربران کتابخانه ملی نارضایتی از سرویس دهی اینترنت بوده است که این تحقیق با کسب نتایج خوب و قابل توجه، مورد استقبال معاون پژوهش و فناوری سازمان (دکتر واقف زاده) واقع گردید و بعنوان راهگشای فزونی میزان رضایتمندی کاربران مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی اکنون به عنوان اولین رئیس اداره برنامه و بودجه سازمان اسناد و کتابخانه ملی مشغول به فعالیت است که یکی از اقدامات و دستاوردهای شاخص در دوره مدیریت ایشان را می توان رشد چشمگیر بودجه سازمان مذکور قلمداد کرد.
بودجه کتابخانه برنامه اسناد اداره کاربران تحقیق عنوان پژوهش اینترنت ارائه معاون افزایش برابری لطیفی میلیارد اطلاعات