برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایرنا نوشت: رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر میدان داری بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: در استفاده از توانمندی های نهادهای عمومی غیر دولتی و نیروهای مسلح اصل رقابتی بودن اقتصاد کشور لحاظ شود.

مازندمجلس:اسحاق جهانگیری امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود:دامنه فعالیت نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد ایران باید همواره یکسری ازالزامات مدنظر باشد به گونه ای که اقتصاد کشور از حالت رقابتی خارج نشود.

وی با اشاره به دستور کار جلسه این ستاد مبنی بر مدیریت جایگاه و نقشنهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد ایران، ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصیباید میدان دار اقتصاد کشور باشد و البته بخش خصوصی ای که توانمندی اجرای طرح ها وپروژه ها را نیز داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین یکی از وظایف ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی را انسجام بخشی به فعالیت کلیه ارکان نظام، نهادها و دستگاههای مختلف برایپیشبرد برنامه های اقتصادی کشور دانست و گفت: ستاد با استفاده از این ظرفیت میتواند نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد هماهنگی برای توسعه و پیشرفت کشور ایفاکند.
جهانگیری گزارش تدوین شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوصدامنه فعالیت های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح را مثبت ارزیابیکرد و افزود: لازم است این گزارش ظرف دو هفته از سوی دستگاه های اجرایی ووزارتخانه های مرتبط مورد بررسی کارشناسی دقیق قرار گیرد.
وی تاکید کرد: نظرات کارشناسی دستگاه ها، برای تصمیم گیری در خصوصتعیین سهم نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح در اقتصاد کشور به این کارگروهارسال و نهایتا برای طرح و تصمیم گیری نهایی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتیارائه شود.

29219

 

 

اقتصاد عمومی غیردولتی نهادهای فرماندهی اقتصادی فعالیت جهانگیری گزارش دستگاه تصمیم کارشناسی نیروهای مقاومتی ظرفیت استفاده خصوصی تاکید افزود سیاست