برگزیده ها

مازندمجلس: نبرد با داعش در عراق به مرحله سرنوشت ساز خود نزدیک شده است و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به مرزهای سوریه رسیده‌اند.

مازندمجلس: کریم النوری سخنگوی الحشد الشعبی از عملیات اخیر به عنوان نقطه عطف در نبرد با داعش نام برد و به المیادین گفت: نبرد با رسیدن نیروهای الحشد الشعبی به مرزهای سوریه، به مرحله سرنوشت ساز خود نزدیک شده است.

 به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری المیادین،  وی افزود: با رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای سوریه، زمینه برای پیشروی ارتش این کشور در مناطق «الرقه» فراهم شده است.

کریم النوری همچنین آمادگی نیروهای الحشد الشعبی را برای نبرد در داخل سوریه با هماهنگی دولت این کشور اعلام کرد.

سخنگوی الحشد الشعبی گفت: مواضع داعش در «البعاج» در نزدیکی موصل با پیشروی نیروهای الحشد الشعبی سقوط کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای عشایری عراق در عملیات آزادسازی موصل که هم اکنون شاهد ورود نیروهای عراقی به مرزهای سوریه است، شرکت داشته‌اند.

این در حالی است که همزمان با رسیدن نیروهای الحشد الشعبی به مرزهای عراق و سوریه در غرب استان نینوا در شمال عراق و نزدیک شدن زمان اعلام آزادی کامل موصل، حیدر العبادی نخست وزیر عراق بعد از ظهر دوشنبه وارد موصل مرکز استان نینوا شد.

گزارش ها حاکیست که آزادی موصل آخرین مراحل نهایی خود را طی می کند و کارشناسان پیش بینی می کنند، دولت عراق در آینده نزدیک آزادی کامل این شهر را بعد از 6 ماه از شروع عملیات نظامی در شمال عراق، اعلام کند.
نیروهای الحشد الشعبی سوریه مرزهای اعلام نزدیک المیادین عملیات آزادی همچنین استان پیشروی نینوا گزارش النوری سرنوشت مرحله سخنگوی عراقی