برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه ترکیه‌ای به نقل از کارشناسان سیاسی گزارش کرد که حملات اخیر گروه تروریستی پژاک احتمالاً نتیجه سیاست جدید رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه ایران است.

مازندمجلس: کارشناسان می‌گویند که حمله روز شنبه گروه تروریستی «پژاک» به نیروهای مرزی ایران احتمالاً انعکاس سیاست جدید آمریکا در منطقه است که برای تشکیل ائتلاف کشورهای خلیج‌فارس علیه ایران طراحی شده است.

روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح» در این خصوص گزارش کرد، حمله پژاک به سربازان ایران در مرز ترکیه-ایران به کشته شدن دو نظامی ایرانی و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.

این گزارش سپس ادامه داد، اگرچه پژاک مدت‌ها است که در منطقه غیرفعال است اما از سرگیری حملات این گروه که نیروهای امنیتی ایران را هدف قرار داده‌اند با سیاست‌های جدید آمریکا در منطقه تحت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط دارد.

یکی از روزنامه‌نگاران ترکیه‌ای که بر تحولات منطقه تمرکز دارد، می‌گوید که واشنگتن گروه تروریستی «پ ک ک» را وادار کرده است که بین آمریکا و ایران یک گزینه را انتخاب کند.

این کارشناس ادامه داد، پژاک در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» به فعالیت‌های خود پایان داد و با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا، پ‌ک‌ک را وادار کرده که یک گزینه را انتخاب کند.

«احمد اوزل» یکی دیگر از کارشناسان اندیشکده ترکیه‌ای مرکز مطالعات ایران با اشاره به سفر اخیر ترامپ به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و تقاضای تشکیل ائتلاف علیه ایران در منطقه گفت که این حملات اخیر پژاک احتمالاً با روابط حسنه آمریکا با کشورهای عربی خلیج‌فارس علیه ایران ارتباط دارد.

گروه تروریستی پژاک در سال 2011 به صورت یکجانبه به تمامی عملیات‌های مسلحانه خود پایان داد و اعلام آتش‌بس کرد. «عبدالله اوجالان» رهبر گروه تروریستی «پ ک ک» در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «زلال» عراق در سال 2013 اعلام کرد که «من همانطور که پژاک را بنیان نهادم، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) را نیز بنیان نهادم».
آمریکا منطقه ترامپ تروریستی ترکیه‌ای کشورهای گزارش حملات ارتباط ادامه وادار پایان نهادم بنیان اعلام گزینه ائتلاف کارشناسان سیاست ترکیه نیروهای احتمالاً روزنامه تشکیل خلیج‌فارس