برگزیده ها
بانک مرکزی به زودی در مورد ساماندهی موسسات مالی تصمیم‌گیری می‌کند/ پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۱ میلیون تن گندم توسط دولت

مازندمجلس: سخنگوی دولت تاکید کرد: بانک مرکزی قرار است به زودی در مورد ساماندهی موسسات مالی تصمیم بگیرد.

مازندمجلس: سخنگوی دولت تاکید کرد: بانک مرکزی قرار است به زودی در مورد ساماندهی موسسات مالی تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در مورد وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون ۱میلیون و ۹۶۴ هزار تن گندم خریداری شده که نرخ آن بالغ بر ۲هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان است.از این میان ۱ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان از پول این گندم‌ها پرداخت شده و ۱هزار ۲۷۵ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

او ادامه داد: پیش بینی ما بر اساس گذشته خرید ۱۱ میلیون تن گندم است که ارزش آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد آن از خزانه و ۳ هزار میلیارد تومان از محل تامین اعتبارات و مابقی از طریق شرکت دولتی پرداخت می‌شود.

او خاطر نشان کرد: در هیات وزیران تصویب شد اگر کشاورزان گندم خود را در بورس عرضه کنند قیمت هر کیلو ۶۶۵ تومان خواهد بود و اگر هم  به صورت مستقیم به کارخانه‌های آرد عرضه کنند قیمت هر کیلو ۶۶۵ خواهد بود و دولت مابقی آن را پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امسال هم در تولید گندم خودکفا هستیم و می‌توانیم آن را صادر کنیم و گندم در همین ابتدای سال خریداری می‌شود.

نوبخت در مورد ساماندهی موسسات مالی عنوان کرد: بانک مرکزی قرار است به زودی در مورد این موسسات مالی تصمیم بگیرد.

او در پاسخ به سوالی در مورد صادرات گاز به ترکیه اظهار داشت: در مورد صادر کردن گاز به ترکیه وزارت نفت توضیح خواهد داد.

ادامه دارد...

تومان میلیارد موسسات نوبخت مرکزی ساماندهی پرداخت ترکیه سخنگوی دولت مابقی ادامه تصمیم تضمینی می‌کند میلیون سخنگوی بگیرد تاکید خریداری