برگزیده ها
برنامه اتریشی‌ها برای افزایش پروازها به ایران

مازندمجلس: معاون سازمان هواپیمایی اتریش، از علاقمندی گردشگران این کشور به افزایش پروازهای مستقیم از وین به شیراز علاوه بر تهران واصفهان خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران همراه با معاون سازمان هواپیمایی این کشور و مدیر انجمن فرهنگی اتریش با مدیران هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری دیدار و گفت وگو کرد.

هیئت اتریشی و مقامات سازمان هواپیمایی کشوری در این دیدار بر اهمیت روابط حمل و نقل هوایی بین دو کشور تأکید کردند و زمینه های توسعه بیشتر این روابط را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر اتریش در ایران با ابراز خوشنودی نسبت به این که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط دشوار، پروازهای خود به مقصد وین را قطع نکرد، گفت: اعتقاد دارم یکی از مولفه های اصلی برای داشتن روابط خوب میان دو کشور، ارتباطات پروازی میان آنها است؛ بر همین اساس در ۲ سال و نیم گذشته تقریباً همواره شاهد سفر هیئت های اقتصادی و گردشگری از اتریش به ایران بوده ایم.

سفیر اتریش با اشاره به تأثیرگذاری روابط حمل و نقل هوایی دو کشور به سایر روابط سیاسی ـ اقتصادی آنها، اظهار داشت: اتریش نسبت به افزایش فرکانس پروازی بین دو کشور خوشبین است؛ چراکه فعالان اقتصادی و گردشگران بیشتری میان ایران و اتریش رفت و آمد خواهند داشت.

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی اتریش نیز در ادامه این نشست با تشکر از سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای فراهم کردن چارچوب قانونی توسعه پروازها در طول مذاکرات انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ارائه توضیحاتی درباره تحولات ساختاری در حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا و برخی مشکلاتی که اخیرا برای بعضی از شرکت های اروپایی پیش آمده، پرداخت و برای توسعه شبکه پروازی علاوه بر تهران و اصفهان خواستار پرواز به شهر شیراز شد.

مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت حمل و نقل هوایی کشورمان و توسعه فضاهای ایجاد شده پس از توافق برجام که باعث افزایش پروازهای بین المللی ایران از جمله در مسیر اروپا شده است، خواستار همکاری گسترده تر هواپیمایی اتریش و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری ایران توسط طرف مقابل در کشور اتریش باعث ترغیب سفر به ایران خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ارائه شده طرف اتریشی برای برقراری پرواز به شیراز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هواپیمایی اتریش کشوری روابط هوایی توسعه ارائه پروازی معاون افزایش اقتصادی الملل گردشگری توضیحاتی خواستار شیراز پرواز اروپا بیشتر دیدار هوانوردی پروازها اتریشی بررسی اسلامی جمهوری پروازهای