برگزیده ها

مازندمجلس: همزمان با افزایش ادعاهای مقام ها و رسانه های غربی مبنی بر خطرناک بودن روسیه، رئیس جمهوری این کشور گفت: باید به جای خیالبافی ضدروسی و طرح ادعای تهدید بودن مسکو، رویکرد همکاری در تمامی عرصه ها از جمله امنیتی را اجرا کرد.

مازندمجلس: پوتین روز سه شنبه اعلام کرد: فقط همکاری در عرصه های مختلف با روسیه سودمند است، زیرا نباید تنش آفرینی کرد و در موارد مختلف از جمله طرح ادعای تهدید ناشی از مسکو خیالبافی کرد.
خبرگزاری ایتارتاس نوشت: پوتین با بیان اینکه برخی روسیه را به خصومت جویی به ویژه آغاز جنگ هیبرید متهم می کنند، اظهار کرد که آنان خیالبافی می کنند و بعد هم خود را می ترسانند.
وی گفت: امروز مساله اصلی تروریسم است. تروریست ها در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و روسیه بمب منفجر می کنند.

پوتین همچنین با اشاره به اینکه جنگ در منطقه خاورمیانه جریان دارد، گفت: باید به این مسائل فکر کرد، اما آنان در باره تهدید روسیه گفت وگو می کنند.
 
برخی کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال های اخیر برای پیشبرد طرح روس هراسی تلاش می کنند و در راستای این طرح، مسکو را بزرگترین تهدید برای جامعه جهانی می خوانند.

در چارچوب این رویکرد به ویژه اختلاف در باره اوضاع اوکراین، غرب از سال 2014 مجموعه گسترده ای از تحریم های اقتصادی و اجتماعی را علیه روسیه وضع کرده است.
 
تداوم این وضعیت سبب شده، روابط مسکو با اتحادیه اروپا و آمریکا از سال 1991 یعنی زمان فروپاشی شوروی که روسیه نو تشکیل شد، تاکنون در بدترین حالت و رکود قرار بگیرد.
 
از سوی دیگر در بخش نظامی نیز نیروهای ناتو و نظامیان آمریکا به صورت مستقل در شرق اروپا از جمله لهستان و رومانی و لیتوانی نزدیک روسیه و هم مرز این کشور یعنی در لتونی و استونی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری سابق شوروی حضوری دائمی یا موقت دارند که بارها سبب اعلام هشدارهای مسکو شده است، ولی این روند همچنان گسترش می یابد.
روسیه پوتین آمریکا تهدید خیالبافی اروپا شوروی همچنین کشورهای اعلام اینکه مختلف