برگزیده ها
مدیون مسجد هستم و هنوز سیراب نشدم / توجه جدی به مساجد در برنامه های شبکه قرآن

مازندمجلس: ،مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان با تهیه برنامه های متنوع ، اطلاع رسانی مطلوبی را به مناسبت های مختلف و بویژه در دهه تکریم و غبارروبی مساجد با ضبط مصاحبه هایی با مسئولین ، در دستور کار خود قرار داده است.

مازندمجلس: دکتر محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز گفت: یکی از برنامه های شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان ، توجه به مساجد شهرهاست به همین منظور ما مساجد شهر تهران را برای تهیه برنامه « سی افطار، سی مسجد» شناسایی کردیم که قرار است نحوه افطاری ساده و همچنین برنامه های جنبی این مساجد - هم درماه مبارک رمضان و هم در طول سال – به نحوی شایسته ای انعکاس یابد.

به گفته وی ، شبکه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان با تهیه برنامه های متنوع ، اطلاع رسانی مطلوبی را به مناسبت های مختلف و بویژه در دهه تکریم و غبارروبی مساجد با ضبط مصاحبه هایی با مسئولین ، در دستور کار خود قرار داده است.

محمد زاده با اشاره به کلیپ های کوتاهی که در لابه لای برنامه های رمضانی از شبکه قرآن پخش خواهد شد یادآور شد: دوستان ما در این کلیپ های کوتاه ، به سراغ اقشاری از جامعه رفتند که شاید تصور اینکه آنان با توجه به مشغله کاری فرصت رفتن به مساجد را داشته باشند وجود ندارد اما می بینیم که اتفاقا این عزیزان ، در کنار کارهای خود ؛ محل عبادت خویش را همچنان «مساجد محله» قرار دادند و ارتباط خوبی با مساجد دارند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به این سوال که « شما چقدر با مساجد محله خودتان در ارتباط هستید؟» با بیان اینکه من علاقه شدید و وافری به مسجد دارم اظهار داشت: اتفاقا نزدیک منزل ما ، چندین مسجد زیبا و خوب وجود دارد که یکی از آنان خیلی به منزل ما نزدیک است و من معمولا نماز صبح را در آنجا اقامه می کنم و اگر زمان مغرب به منزل برسم حتما سعی می کنم حداقل با یکی از اعضای خانواده ، در نماز جماعت مسجد شرکت داشته باشم.

دکتر محمد زاده ادامه داد: من مدیون مسجد هستم و معتقدم ریشه اصلی هر چیزی که در فضای قرآنی و مذهبی درمن ایجاد شده از مسجد بوده است و حالا که مسئولیتی در شبکه قرآن دارم نوبت ادای دِین من نسبت به تبلیغ مسجد است. این درحالی است که من هنوز تشنه فضاهای مسجد هستم و از آن سیراب نشدم.

این مسئول شبکه قرآن در پایان با اشاره به فرمایشات یکی از معصومین(ع) گفت: بنا بر فرمایش یکی از معصومین(ع) ؛ مساجد ساخته شدند برای اینکه قرآن در آنان تبلیغ و شناخته شوند لذا ما باید بر نقش قرآن در مساجد و شناخت مردم از این کتاب آسمانی تاکید بیشتری داشته باشیم.
مساجد برنامه مبارک اینکه عارف معارف رمضان نزدیک تبلیغ معصومین گفتگو ارتباط اتفاقا مدیون اشاره هنرنیوز سیراب