برگزیده ها
152 رای نماینده ملی + تصاویر

اخنصاصی مازندمجلس: کاندیداتوری دکتر یوسف نژاد علیرغم میل باطنی و به اصرار سایر نمایندگان و حتی ریاست مجلس در اخرین لحظات صورت گرفت. عدم رای اوری وی با کسب 152 رای که فاصله بسیار کمی با کرسی هیئت رئیسه داشت؛ن شان از محبوبیت شخص یوسف نژاد فارغ از هر جناح بندی و فراکسیون دارد

اختصاصی مازندمجلس: امروز دهم خرداد انتخابات برای تعیین هیات رئیسه سال دوم مجلس شورای اسلامی برگزار شد و 12 نفر عضو هیات رئیسه در یک سال آینده مشخص شدند.

هیات رئیسه سال دوم مجلس نسبت به سال اول دو تغییر را به خود دید. عدم حضور علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان که به جای این دو نفر محمدحسین فرهنگی و اسدالله عباسی جایگزین این دو نفر شدند.

شاید با مقایسه هیات رئیسه سال گذشته و سال آینده، شاهد شکست سنگین فراکسیون امید هستیم. فراکسیون امید پیش از این حفظ پزشکیان و کاتب را خط قرمز خود معرفی کرده بود ولی با وجود اینکه توانست این دو کرسی را حفظ کند، ولی دو کرسی دیگر را به فراکسیون ولایی تحویل داد.

با این حساب اگر علی لاریجانی را در نظر نگیریم، سه کرسی سهم فراکسیون امید، سه کرسی سهم مستقلین و 5 کرسی نصیب فراکسیون ولایی شد.

اما نکته مهم در انتخابات امروز، عدم رای آوری مجدد علی اصغر یوسف نژاد بود. یوسف نژاد که در انتخابات هیات رئیسه سال گذشته با کسب 135 رای از 273 رای ماخوذه توانست به عنوان یکی از دبیران هیات رئیسه سال اول انتخاب شود، امروز با کسب 152 رای از 277 رای ماخوذه نتوانست جزو 6 نفر دبیران هیات رئیسه سال دوم شد.

کاندیداتوری دکتر یوسف نژاد علیرغم  میل باطنی و به اصرار سایر نمایندگان و حتی ریاست مجلس در اخرین لحظات صورت گرفت. عدم رای اوری وی با  کسب 152 رای که فاصله بسیار کمی با کرسی هیئت رئیسه داشت؛ن شان از محبوبیت شخص یوسف نژاد فارغ از هر جناح بندی و فراکسیون دارد.

این درحالی است که برخی از نمایندگان پیش از اعلان کاندیداتوری یوسف نژاد، رای خود را داده بودند. در این شرایط به نظر میرسد درصورت مقایسه با انتخابات سال گذشته که از مدت ها قبل کاندیداتوری وی قطعی شده بود، آرای مطلوبی را کسب نمود.

علی اصغر یوسف نژاد هیات رئیسه سال دوم مجلس