برگزیده ها
آسمان آفتابی اغلب مناطق کشور در چند روز آینده/ بروز گرد‌‌وخاک در برخی مناطق جنوب‌غرب‌

مازندمجلس: امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد شمالی با بیشینه سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گرد و خاک در عراق و بخش‌هایی از خوزستان می‌شود، بر این اساس‌ امروز و فردا هوای جنوب استان ایلام، خوزستان و بوشهر با گرد و خاک همراه است.

مازندمجلس:، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در 3 روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

روز پنج‌شنبه هفته جاری در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر در بعد از ظهر رگبار باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز جمعه در شمال‌غرب کشور تقویت می‌شود.

 طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد شمالی (بیشینه سرعت باد 50 تا 90 کیلومتر بر ساعت) موجب خیزش گرد و خاک در عراق و بخش‌هایی از خوزستان می‌شود. بر این اساس‌ امروز و پنجشنبه هوای جنوب استان ایلام، خوزستان و بوشهر با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

در 3 روز آینده در جنوب غرب کشور مناطقی از جنوب و غرب به سبب وزش باد شدید پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی رخ می‌دهد و در همین مدت خلیج فارس و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

در 3 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

‌امروز و فردا، به سبب وزش باد شدید از جهت شمال غرب(باد شمال)، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و جنوبی آن بین 2 تا 3 متر برآورد می‌شود، همچنین در این مدت در تنگه هرمز نیز ارتفاع موج حدود 1.5 متر خواهد رسید. در این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین باید احتیاط لازم به عمل آید.    

آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 22 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر و پس از آن بندرعباس با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 4 خردادماه امسال 208.8 میلیمتر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 225.5 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری تاکنون 92.6 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

مناطق پیش‌بینی آینده بیشینه بالای استان آسمان ارتفاع همراه همچنین کمینه گذشته میلیمتر خوزستان تهران امروز هواشناسی گزارش آفتابی بخش‌هایی آذربایجان شرایط افزایش شمالی می‌دهد