برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از بی‌توجهی شهرداری تهران به رویکردهای محیط زیستی و موضوع مهم ارزیابی محیط زیستی پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تهران، گفت: در نتیجه این غفلت و بی‌توجهی شاهد تشدید مشکلات و چالش‌های محیط زیستی تهران به ویژه در حوزه‌هایی همچون آب‌های زیرزمینی و وضعیت آبرفتی هستیم.

مازندمجلس: ابتکار رییس محیط زیست
معصومه ابتکار در نشست با منتخبان شورای پنجم شهر تهران - که با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه شهری و جمعی از سمن‌ها و فعالان محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد- گفت: از زوایای مختلفی می توان برای بهبود و ارتقای محیط زیست شهر تهران گام برداشت.وی با اشاره به گام‌های دولت یازدهم برای بهبود محیط زیست شهری اظهار کرد: مشابه کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا در سطح استان‌ها نیز کارگروه‌هایی شکل گرفت و شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نبود. در تهران شاهد افزایش حدود ۷۰ روز هوای پاک و سالم در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ بودیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزایش تعداد روزهای سالم و پاک و بهبود کیفیت هوا را نتیجه اجرای قاطع برنامه مقابله با آلودگی هوا دانست و گفت: ابعاد کار بسیار وسیع بود و به طور نمونه حذف بنزین پتروشیمی و ماده سرطان‌زا بنزن از هوای تنفسی مردم، توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد، ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی، کاهش مصرف مازوت نیروگاه‌های کشور از ۴۵ درصد در سال ۹۲ به حدود ۸ درصد در سال ۹۵ - که امیدواریم در سال جاری به صفر برسد- از جمله اقداماتی بود که برای بهبود کیفیت هوا تنفسی مردم صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا از جمله چالش‌های مهم محیط زیست تهران است و استمرار برنامه‌های مقابله با آلودگی هوا بسیار ضروری است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای پنجم شهر تهران باید بتوان گام‌های موثرتری برای رفع این چالش برداشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) ابتکار اشاره‌ای هم به تاثیر معادن شن و ماسه بر کیفیت هوای تهران داشت و گفت: این معادن از جمله کانون‌های گرد و غبار تهران هستند که در کنار موضوعاتی همچون کیفیت آب، پسماند، تنوع زیستی و فضای سبز باید مورد توجه شورای پنجم قرار گیرند. امیدواریم مصوبات این شورا در راستای توسعه پایدار شهری باشد.
تهران آلودگی کیفیت بهبود مقابله شورای بنزین بسیار تنفسی امیدواریم معادن چالش‌های استاندارد افزایش برداشت ارتقای گام‌های ابتکار حفاظت زیستی گزارش